Administrativhandläggare till socialförvaltningen

Administrativhandläggare till socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den allra bästa kvaliteten på den service och de tjänster som vi tillhandahåller. Inom Vård och omsorg arbetar vi systematiskt för att våra kunder själva ska kunna bestämma innehållet i det stöd vi ger. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

Nu behöver vi på Administrativa enheten en ny kollega till vår engagerade arbetsgrupp. Är du intresserad av ett administrativt arbete där du får bidra till vårt viktiga uppdrag med att stötta Socialförvaltningens enheter? Då kan detta vara ett arbete för dig! Vi arbetar på ett professionellt och serviceinriktat sätt, vi värnar om våra medarbetare och medborgare. Som administratör på Socialförvaltningens administrativa enhet erbjuds du ett flexibelt jobb med stor variation. Socialförvaltningen är organiserad i åtta enheter samt en administrativ enhet.

Hos oss inom administrationen arbetar fjorton medarbetare inom olika områden: adminisrativ handläggning, ekonomi, nämndsadministration, arkivering, avgiftshandläggning, återsökning, systemförvaltning, mm. Vi har en god teamkänsla och vi värnar om vår psykosociala arbetsmiljö. Vi hoppas att du tillsammans med oss ska kunna vara en del av det administrativa stödet för verksamhetens fortsatta utveckling. 

Ditt nya jobb


Du kommer att vara förvaltningens administrativa nav och stödja de andra enheterna i deras arbete. Återkommande arbetuppgifter kan vara: inhämtande och utlämnande av handlingar till enskild och hantera sekretess i dessa ärenden, registerförfrågningar, posthantering, registreringar i vårt verksamhetssystem procapita, fakturahanteringa, arkivering och hantering av akter. Områden som också kan komma ifråga är att fungera som back-up till nämndssekreteraren samt e-arkivering.

Rollen ställer höga krav på flexibilitet, eget initiativ och förmåga att självständigt kunna strukturera, prioritera och organisera arbetet. Det är viktigt att ha ordning och reda och att du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar för din uppgift samt själv strukturera, prioritera och driva dina processer vidare. Tjänsten innebär ett dagligt och nära samarbete med socialsekreterare, handläggare, verksamhetschef och andra förekommande samarbetspartners både i förvaltningen, kommunen och externt.

Din profil

 

Vi söker dig som planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du är tillmötesgående i ditt bemötande och har både intresse och förmåga att hjälpa andra samt anstränger dig för att bidra till lösningar. Du behöver ha en god förmåga att administrera och koordinera olika arbetsuppgifter. samt vara uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. 

Du arbetar bra med andra och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt och har förmåga att fokusera på rätt saker. Vid ändrade omständigheter har du lätt för att anpassa dig och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt ser möjligheter i förändringar.  

Kravprofil:


• Minst gymnasieutbildning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Tidigare erfarenhet från arbete inom socialförvaltning är ett krav
• Goda kunskaper i Excel och Word

Det är meriterande om du har kunskaper i procapita och agresso samt tidigare har arbetat i en politiskt styrd organisation, har arbetat som nämndssekreterare eller har utbildning inom akivkunskap och kännedom om e-arkivering.

 

 

Anställningens omfattning 

100%

 

Anställningsform

 Tillsvidareanställning

Tillträde

Snarast efter överenskommelse

 

Sista ansökningsdag 2020-02-15

 

Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni här.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne  Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica  Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf  Carlqvist, SSR
08-540
Daniela  Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2021
  • Ansök senast: 15 februari 2021

Besöksadress

Österåker 18486 Österåker
None

Postadress

Hackstavägen 22
Åkersberga, 18486

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024