OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet från arbete inom LSS, hälso- och sjukvård? Ser du dig som en serviceinriktad person som trivs när det är lite tempo? Är du nu dessutom redo för en ny utmaning på en expansiv arbetsplats? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Beskrivning
Kraft Assistans AB arbetar med personlig assistans för funktionsnedsatta och söker nu en administrativ/juridisk assistent att arbeta tillsammans med vår jurist på vårt kontor i Stockholm. I rollen som administrativ juridisk assistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat att inkludera:
Upprättande av genomförandeplaner för den personliga assistansens utförande.
Tolka beslut och underliggande utredningar (LSS).
Kontakt med kunder, berörda myndigheter samt hälso- och sjukvårdpersonal.
Resor (kundbesök) samt eventuella övernattningar.
Upprätta ansökningshandlingar inför en ansökan om insatser enligt LSS.
Svara på kommuniceringar från kommun och Försäkringskassa.
Vi söker dig som har erfarenhet inom administration och jobbat inom LSS/hälso- och sjukvård. Du är organiserad, noggrann och strukturerad och har förmåga att prioritera. Du behärskar svenska språket i tal och skrift då dina kontakter är mot kund och myndigheter. Vidare tror vi att du kan hantera ett högt tempo, är serviceinriktad och har en positiv attityd gentemot externa och interna kontakter. För rätt person ges goda utvecklingsmöjligheter!
Körkort är ett krav
Utdrag ur polisens belastningsregister krävs för anställningen.
Meriterande är kunskaper i persiska, kurdiska eller arabiska, dock inget krav.
Heltid
Ansökan skickas till: info@kraftassistans.se
Vid frågor kring tjänsten kontakta
Josef Benauda, 0705669250
Tillträde omgående
Lön enligt överenskommelse