Administrativt ansvarig Jönköping

Arbetsbeskrivning

.

Till City Gross
i Jönköping
söker vi en Administrativt ansvarig
 Till City Gross Jönköping söker vi en Administrativt ansvarig som lever och lär efter vår mission; Att förgylla konsumentens vardag!
Dina arbetsuppgifter
I din roll som Administrativt ansvarig planerar, leder, utför och utvecklar du det administrativa arbetet. Du säkerställer kvaliteten i det dagliga administrativa arbetet och tar initiativ till att optimera butikens administrativa flöde och utveckling. Till dina ansvarsområden hör att skapa och vidareutveckla rutiner och arbetssätt som butik och personal behöver för att fungera effektivt, att stödja ledningsgruppen i hanteringen av ärenden, att hålla deadlines och att vara proaktiv. Till dina uppgifter hör bemanningsplanering och schemaläggning, löneadministration och tidrapportering, bevakning och hantering av personalärenden samt bollplank till cheferna. Andra uppgifter är fakturahantering, prisadministration och inventering samt diverse övriga administrativa sysslor. Du kommer även att utgöra en viktig kugge i anställningsadministration.
 
Du ingår i butikens ledningsgrupp och rapporterar till Butikschefen. Du medverkar och hjälper ledningsgruppschefer i att optimera butikens sälj- och lönsamhet samt bidra till att hela butiken utvecklas. Du kommer till viss del att arbeta aktivt i butiken.
 
Våra butiker är öppna årets alla dagar, så arbete på kvällar och helger ingår som en naturlig del i butiksarbetet.

Din bakgrund
Vi söker dig som är relationsskapande och handlingskraftig med stort intresse för kundservice, människor och dagligvaror. Du är starkt resultatorienterad och bidrar aktivt i att optimera butikens resultat. Du tycker om när det är många saker på gång samtidigt och gillar att vara spindeln i nätet. Du arbetar effektivt och är lugn och stabil i stressade sammanhang. Vidare är du strukturerad, noggrann, gillar ordning och reda samt har en hög grad av integritet.
 
Du driver de administrativa flödena med tydlighet - visar och lär gärna ut det du kan kring rutiner och regler. Vi söker dig som är duktig på att arbeta i team, är serviceinriktad och som har ett coachande förhållningssätt till sin omgivning.
 
Du tar din roll i ledningsgruppen på stort ansvar och du kan kombinera det praktiskt administrativa arbetet med att aktivt bidra i de strategiska utvecklingsfrågorna i ledningsgruppen. Det är viktigt att du ser betydelsen av samarbete mellan butikens olika ansvarsområden och är drivande i förändringsarbete för att nå butikens övergripande mål.
 
Du har ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå och flerårig erfarenhet från arbetsområdena tid- och bemanningsplanering, schemaläggning och löneadministration. Du har även erfarenhet från arbete inom butik-/detaljhandeln i kassa eller som butiksmedarbetare. Dokumenterade kunskaper från löne- och personalsystem, kollektivavtalet Svensk Handel eller erfarenhet från prisadministration är meriterande.

Vi erbjuderVi erbjuder dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i ett expansivt familjeföretag med intressanta framtidsplaner och starka värderingar. Det är viktigt för oss att du är samstämmig med dessa värderingar och har dem som utgångspunkt i arbetet.

- Vi skapar vinst som ger oss resurser
- Vi är nytänkare som vågar vara annorlunda
- Vi tar socialt ansvar och värnar om vår omvärld
- Vi söker kontinuitet och präglas av långsiktighet Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför organisationen. Vår ambition är att rekrytera medarbetare med en bra mix av olika bakgrunder för att återspegla vårt samhälle och våra kunder.
Din ansökan


Välkommen med din ansökan senast 17 april 2017!
 
Har du frågor, vänligen kontakta Christofer Björkman, Butikschef, via mail: christofer.bjorkman@bergendahls.se
 
Vi tillämpar löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida www.citygross.se
 
Frågor om e-rekryteringssystemet, hur du ansöker och lägger in ditt personliga brev/CV, ställer du direkt till vår leverantör, HR Manager Support +46(0)8-452 70 90 eller support@hr-manager.se

Kontaktpersoner på detta företaget

.
.
Sofie Tunekil
.
.

Rickard Jonsson

Therese Gehander
00464448030
Marita Karhula

.
.
.
.
Camilla Mathsson
.
Henrik Adelsköld

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CityGross
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Dagtid Provanställning/Tillsvidare
  • Publicerat: 31 mars 2017

Besöksadress

Malmgatan 21
None

Postadress

Industrigatan 22
Hässleholm, 28143

Liknande jobb


Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024

HR-administratör

HR-administratör

25 november 2024

HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024