OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med HR-frågor och administration? Musikalliansen i Stockholm söker en ny kollega som är administrativt ansvarig!
Musikalliansen erbjuder en unik anställningsform för frilansande sångare och musiker. Musikalliansen stödjer även hela det fria musiklivet genom kompetensutveckling, seminarier och samarbeten med andra aktörer på musikområdet.Som ansvarig för administrationen hos Musikalliansen kommer du ha möjlighet att göra avtryck och bidra till en verksamhet som står inför ett spännande utvecklingsarbete såväl när det gäller administration som HR-frågor!Välkommen med din ansökan!
Ditt anställningserbjudande
Med administration och HR i fokus kommer du att arbeta i en organisation med ett viktigt kulturpolitiskt uppdrag, i nära samverkan med sektorn och musiklivets konstnärliga spets.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som administrativt ansvarig kommer du vara med och utveckla organisationens administrativa system, samtidigt som du ansvarar för löpande operativa uppgifter i relation till Musikalliansens personal-, kansli- och IT-frågor. Du kommer vara insatt i och uppdaterad kring kollektivavtal, anställningsvillkor och gällande regler. Tjänsten är direkt underställd vd och du kommer även att koordinera viss extern samverkan, representera bolaget utåt samt vara i kontakt med konstnärlig personal. Bland dina arbetsuppgifter ingår att:
• Ansvara för administrativa rutiner och processer
• Samarbeta med ekonomibyrå
• Bereda ärenden och driva utvecklingsfrågor
• Bereda och medverka vid facklig samverkan
Värt att veta
I rollen som administrativt ansvarig på Musikalliansen kommer du att ingå i ett trevligt litet team på kansliet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Stockholm på det fina kontoret på Hornsgatan, Södermalm. Anställningen inleds med sex månaders provanställning.
Våra förväntningar
För att lyckas i rollen har du:
• Högskoleutbildning eller gedigen yrkeserfarenhet inom HR och/eller administration
• Utbildning eller gedigen yrkeserfarenhet inom arbetsrätt och arbetsmiljöfrågor
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• Goda kunskaper i Office-paketet och Excel i synnerhet
Det är även meriterande om du har:
• Erfarenhet av kultur- och kreativ sektor
• Erfarenhet av IT- och systemrelaterade frågor
Då rollen innefattar förvaltning såväl som utvecklingsarbete är det bra egenskaper om du är noggrann, samarbetsinriktad och duktig på att kommunicera.
Förmodligen älskar du musik i alla former - välkommen med din ansökan!
Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07