OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar. I Domstolsverket arbetar cirka 285 personer och myndigheten är placerad i Jönköping där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
Avdelningen för domstolsutveckling ansvarar för ett brett spektrum av utvecklingsfrågor. Det rör såväl utveckling av domstolarnas inre organisation och arbetsformer som utveckling och förvaltning av deras verksamhetsstöd. Avdelningen ger även konsultation internt på domstolsverket och i förhållande till domstolarna i såväl juridiskt administrativa frågor som i arkivfrågor.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att fylla en central och viktig roll på avdelningen för Domstolsutveckling genom att vara ett administrativt stöd till framförallt avdelningschefen, tillika chefsjuristen, och till avdelningens enhetschefer. Det innebär att du aktivt stöttar cheferna när det gäller planering, samordning, förberedelser och uppföljning på avdelningen. Du kommer bland annat att ha ett ansvar för såväl interna som externa mötesbokningar, dokumentation vid och praktiska förberedelser inför möten, samordning av besök och resor etc. I rollen förväntas du även kunna ta fram och genomföra enklare presentationer och att ta fram och publicera information för intranät och externwebb. Vidare kan arbetsuppgifterna i mån av tid bestå i övrig administration vid avdelningen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som trivs med att vara den som får saker att fungera i praktiken. Du har förmågan att förutse vad som behöver göras, hitta förslag till lösningar och säkerställa att det som beslutats genomförs och kommuniceras. Du är en van och erfaren administratör som är pålitlig, har hög kapacitet, ett gott omdöme och trivs i en samordnande roll som innebär kontakt med olika personer och funktioner såväl internt som externt. Du driver, genomför och prioriterar ditt arbete på ett strukturerat och noggrant sätt utifrån verksamhetens behov, men är också prestigelös och flexibel och har förmågan att prioritera om dina uppgifter om så behövs. Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du har utbildning på gymnasienivå och har du någon form av eftergymnasial utbildning som är relevant för rollen ser vi det som positivt. Du bör ha minst fem års erfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter, gärna i rollen som chefsassistent eller motsvarande. Du har goda kunskaper i MS Office-paketet framförallt Word, Excel, Powerpoint och Outlook. Du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i engelska.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Åkerberg
036-15 55 93
Viveca Falk
036-15 53 80
Henrik Rosell
036 – 15 53 77
Pia Kopp
036 – 15 53 86
Karin Klahr
Henrik Rosell
036-15 53 77
Markus Erlandsson
0705-35 96 02
Anna Widing-Torstensson
0734 - 60 61 71
Kjell-Åke Nilsson
0708-35 96 80
Marina Lindgren Sand
0708-29 62 70