OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar. I Domstolsverket arbetar cirka 320 personer och myndigheten är placerad i Jönköping där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att fylla en central och viktig roll på avdelningen för Domstolsutveckling genom att vara ett administrativt stöd till framförallt avdelningschefen och chefsjuristen men även till avdelningens enhetschefer. Det innebär att du aktivt stöttar cheferna när det gäller planering, samordning, förberedelser och uppföljning på avdelningen. Du kommer bland annat att ha ett ansvar för såväl interna som externa mötesbokningar, praktiska förberedelser inför möten, samordning av besök och resor etc. I rollen förväntas du även kunna ta fram och genomföra enklare presentationer och att ta fram och publicera information för intranät och externwebb. Vidare kan arbetsuppgifterna i mån av tid bestå i övrig administration vid avdelningen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som trivs med att vara den som får saker att fungera i praktiken. Du har förmågan att förutse vad som behöver göras, hitta förslag till lösningar och säkerställa att det som beslutats genomförs och kommuniceras. Du är en van och erfaren administratör som är pålitlig, har hög kapacitet, ett gott omdöme och trivs i en samordnande roll som innebär kontakt med olika personer och funktioner såväl internt som externt. Du driver, genomför och prioriterar ditt arbete på ett strukturerat och noggrant sätt utifrån verksamhetens behov, men är också prestigelös och flexibel och har förmågan att prioritera om dina uppgifter om så behövs. Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du har utbildning på gymnasienivå och har du någon form av vidareutbildning inom det administrativa området ser vi det som positivt. Du har minst fem års erfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter och gärna någon erfarenhet av att arbeta som chefsassistent eller motsvarande. Du har goda kunskaper i MS Office-paketet framförallt Word, Excel, Powerpoint och Outlook. Du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i engelska. Har du erfarenhet från administrativt arbete inom och därmed kännedom om Sveriges Domstolar är det meriterande.
ÖVRIGT
Placeringsort är jönköping.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Åkerberg
036-15 55 93
Viveca Falk
036-15 53 80
Henrik Rosell
036 – 15 53 77
Pia Kopp
036 – 15 53 86
Karin Klahr
Henrik Rosell
036-15 53 77
Markus Erlandsson
0705-35 96 02
Anna Widing-Torstensson
0734 - 60 61 71
Kjell-Åke Nilsson
0708-35 96 80
Marina Lindgren Sand
0708-29 62 70