Administrativt chefsstöd till Sektor Barn Vuxen och Sektor Öppenvård

Administrativt chefsstöd till Sektor Barn Vuxen och Sektor Öppenvård

Arbetsbeskrivning

Två tjänster, heltid (100%), tillsvidare. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Social- och arbetsmarknadsförvaltningen är en av sju förvaltningar i Östersunds kommun. Förvaltningen är social- och arbetsmarknadsnämndens professionella stöd och svarar bland annat för stöd till familjer och enskilda. Förvaltningen har cirka 300 medarbetare och är organiserad i tre sektorer: sektor Öppenvård, sektor Barn Vuxen och sektor Kompetens Arbete Försörjning.

Sektor Barn Vuxen och Sektor Öppenvård söker nu varsin administratör för chefer.

Sektor Barn vuxna ansvarar för myndighetsutövning för barn och vuxna. Sektorn består av sex enheter och ansvarar för barn och vuxna som har behov av stöd, familjerätt och rekrytering av kontaktpersoner, kontaktfamiljer och familjehem.

Sektor Öppenvård består av tolv enheter. Öppenvården erbjuder olika insatser för barn och vuxna samt har olika boendeformer. Sektorn arbetar bland annat med förändringsarbete och stöd till föräldrar, barn, ungdomar och vuxna.

Arbetsuppgifter:
Chefsstödet ansvarar för administrativa arbetsuppgifter och det kan även ingå att vara sekreterare vid möten samt sammanställningar och skrivelser.
Exempel på olika arbetsuppgifter är; Administration av rutiner, schemaläggning samt att administrera flertalet IT-system. Bistå chefer i rekryteringsarbete och vid introduktion av nyanställda. Bokningar och beställningar av olika tjänster.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning och några års erfarenhet av administrativt arbete, med fördel inom kommunal sektor. Det är meriterande om du har genomfört en utbildning inom administration eller handläggning. Vi ser gärna att du har arbetat med administration inom socialtjänst då du behöver ha en förståelse för socialt verksamhetsområde och viss kunskap inom lagstiftning.

Vidare krävs det god vana att arbeta i digitala verktyg och erfarenhet av att ha arbetat i IT-baserade system. Du har en god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och noggrann och du måste kunna lösa oförutsedda uppgifter. Du har god samarbetsförmåga samtidigt som du är självgående och tar egna initiativ. Det är självklart för dig att du vill ge god service i dina kontakter vilket förutsätter att du är prestigelös och lösningsorienterad.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.

Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Östersunds kommun
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2023
  • Ansök senast: 1 mars 2023

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024