Administrativt chefsstöd till Vård-och Omsorgsförvaltningen

Administrativt chefsstöd till Vård-och Omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Hos oss i den moderna kurorten Ronneby kan du bli delaktig i utvecklingen av ett hållbart samhälle med människan i fokus. Ronneby kommun har ca 30 000 invånare och ligger attraktivt mellan hav och skog. Vi har bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.

Inom kommunen jobbar ca 2 500 anställda för att ge bästa möjliga service till våra invånare, besökare och företagare. Vill du bli en av oss?

Vi söker nu administrativa stöd till enhetscheferna i Vård-och Omsorgsförvaltningen med inriktning vård och omsorgsboende och hemtjänst. Du kommer att ingå i Bemanningsenhetens fantastiska team med bemanningskoordinatorer, andra administrativa stöd samt enhetschef. Du kommer ha ett nära samarbete med enhetscheferna ute i förvaltningen men inom din sektor. Vi strävar efter att arbeta på ett professionellt och serviceinriktat sätt.

Bemanningsenheten arbetar med vikarietillsättning för vård- och omsorgsboende och hemtjänst. Enheten har även i sitt uppdrag att arbeta med bemanningsfrågor och schemaplanering i dessa områden.

Vill du arbeta både med service, analys samt andra administrativa uppgifter? Har du också ett särskilt intresse av schemaläggning? Då kan detta vara en tjänst för dig.

ARBETSUPPGIFTER
Som administrativt chefsstöd ingår huvudsakligen följande arbetsuppgifter:
• Schemaläggning i multiaccess
• Handledning för chefer vid schemaläggning enligt AB, LAS och förvaltningens givna ramar vid schemaläggning.
• Daglig planering gällande bemanningen och personalhantering.
• Andra administrativa uppgifter utifrån sektorns behov, exempelvis viss rekrytering, samordning av utbildning eller andra möten, frånvarorapportering, kontakt med medarbetare.

KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten krävs minst gymnasial utbildning samt kunskap om schemaläggning och bemanningsplanering. Du har god kännedom om de lagar och avtal som styr schemaläggningen. Du ska ha mycket god kännedom om schemaläggning för dygnet runt verksamhet inom vård och omsorg.

Som person är du positiv, adekvat, självständig och ansvarstagande. Du har lätt för att samarbeta och tar egna initiativ för att nå bästa möjliga resultat. Du är serviceinriktad, har hög social kompetens och har ett logistiskt tänk. Du har god kommunikationsförmåga i svenska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har bra kunskaper i:
Time Care planering
Multiaccess
Visma
Microsoft Office

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Krav är att du är minst 18 år.

För att komma ifråga för en anställning inom vård- och omsorgsförvaltningen i Ronneby kommun ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Blankett med namn "arbete med barn med funktionsnedsättning" ska användas. Normal handläggningstid är ca två veckor så tänk på att beställa utdraget i god tid.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi arbetar för en jämn köns- och åldersfördelning och för etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ronneby kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande vill vi att du ansöker via den digitala länken.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024