Administrativt ledningsstöd

Arbetsbeskrivning

Som administrativt ledningsstöd på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.


Administrativt ledningsstöd

Arbetsuppgifter

Avdelning Underhållsdistrikt Öst/Stockholm består av ca 165 medarbetare fördelat på 8 enheter. Distriktet omsätter ca 5,3 miljarder kronor. Som medarbetare i Sveriges största beställarorganisation inom underhåll av väg och järnväg har du stor möjlighet att bidra till anläggningsbranschens utveckling.
Som ledningsstöd inom Underhållsdistrikt Öst/Stockholm har du en viktig roll i att bistå avdelningschefen och ledningsgruppen. Arbetet kommer att bestå tre huvuddelar:
Löpande administration så som framtagande av presentationsmaterial, hantera fakturor, ansvara för arbetsrum, planera möten, sköta delegeringar etc.
Stötta avdelningschefen med det övergripande ledningsarbetet genom planering och genomförande av bland annat ledningsgruppsmöten
Driva egna mindre verksamhetsutvecklingsprojekt

Du kommer arbeta nära avdelningschefen och enhetscheferna med stor variation och bredd i uppgifterna. Vi lovar dig en spännande och utvecklande arbetsplats och möjlighet för dig att få arbeta med varierande arbetsuppgifter i en spännande framtidsbransch!

Övrig information

Visstidsanställning med önskat tillträde omgående till och med den 31 augusti 2023.
Placeringsort: Solna
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Intervjuer kommer ske via skype under vecka 42-43

Kvalifikationer

Vem är du? 
Vi söker dig som har ett utpräglat ordningssinne och som därmed föredrar att organisera och planera ditt arbete väl, slutföra det som påbörjats och hålla deadlines. Du trivs med administrativt arbete och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och har god analytisk förmåga och ett problemlösande förhållningssätt. I samarbetet med andra har du ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Förmågan att snabbt skapa en helhetssyn i en komplex verksamhet är en viktig del för att trivas i rollen. 
Vi söker dig som:
har högskoleexamen om minst 180 hp inom ekonomi, teknik eller samhällsvetenskap, alternativt annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet som kan bedömas motsvarande
har några års arbetslivserfarenhet inom liknande administrativa arbetsuppgifter
har goda kunskaper inom MS Office-paketet
har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du:
har erfarenhet av administrativt arbete från ett stort projekt eller linjearbete 
har erfarenhet att driva egna projekt och har kunskap inom SharePoint
har tidigare erfarenhet från en liknande roll inom myndighet 


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad!
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.


#LI-PS2

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikverket
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2022
  • Ansök senast: 9 oktober 2022

Besöksadress

Röda vägen 1
None

Postadress

Röda vägen 1
BORLÄNGE, 78189

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024