OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Räddningstjänsten Storgöteborg är ett av Sveriges största räddningstjänstförbund med cirka 900 medarbetare, en omslutning på cirka 500 mkr och svarar för räddningstjänst och förebyggande skydd i våra sex medlemskommuner Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Lerum och Partille. Verksamheten är organiserad som kommunalförbund. Vi arbetar för att få en jämnare könsfördelning och ökad mångfald för att spegla samhället i stort. Administrativa Enheten är en nyetablerad enhet inom Tekniska Avdelningen, Räddningstjänsten Storgöteborg, med ansvar för avdelningens gemensamma administration, för växel, reception och kontorsvaktmästeri HK Gårda och Helpdesk för interna felanmälningar. ARBETSUPPGIFTER Arbetsinnehåll Tjänsten är bred och ställer krav på flexibilitet, integritet och hög servicekänsla. Då enheten är ny kommer du att medverka till att skapa nya administrativa rutiner. Du deltar i arbetet med att upprätta, implementera och underhålla avdelningens verksamhetsplan. Du kommer att arbeta självständigt med t ex försäkringsadministration och licenshantering samt koordinera avdelningsgemensamma utbildningar. Du har förståelse för det ekonomiska flödet och kommer att hantera leverantörsfakturor omfattande kontroll mot avtal, kontering och kontakt med leverantörer. Du ingår i HelpDesk Level 1, vilket innebär att ta emot felanmälningar, underhålla ärendehanteringssystemet och ge support till slutanvändare. Tjänsten omfattar också avlösning i reception och växel (ej 112). KVALIFIKATIONER Du har flerårig erfarenhet av motsvarande administrativt arbete och från telefonväxel & receptionsarbete. Du har mycket god datorvana och är receptiv till nya system. Du behärskar Officepaketet väl, har erfarenhet av ärendehanterings- och hänvisningssystem och har gärna verkat i Lotus Notes miljö. Du är kommunikativ, uttrycker dig mycket väl i tal och skrift i svenska språket samt förstår och talar god engelska. Som person har du en positiv grundsyn, har hög integritet och en naturlig känsla för service. Du är flexibel, noggrann och kreativ med god förmåga att strukturera. Som lägst har du gymnasieutbildning med teoretisk/administrativ inriktning. Eftergymnasial utbildning är meriterande liksom kurser inom offentlig förvaltning. Du har körkort klass B.
Kontaktpersoner på detta företaget
Katarina Appelqvist
Karolina Landin, Personalspecialist
3352766
Bert Paulusson
031 335 2809
Lennart Liljeroth
Mikael Strand
Per-Albin Halldin
Peter Volmefjord
Personalspecialist Per Hassling
335 2786
Planerare Brigitte Callsen
031-3352922
Fys- och testansvarig Mikael Wennerbeck
031-3352796 eller 070-5718087