Administrativt stöd HR

Arbetsbeskrivning

Myndigheten för samhällsskydd och beredskap Presentation För ett konsultuppdrag söker vi nu två medarbetare till HR-avdelningens administration till Myndigheten för samhällsskydd och beredskap i Karlstad . Uppdraget startar den 6 april och beräknas pågå under sex veckor. Vi söker dig som finns tillgänglig omgående. Intervjuer och urval sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta som administrativt stöd på företagets internationella enhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: - genomföra screening av cv:n och bedöma relevans gentemot uppställd kravprofil - planera, genomföra och dokumentera intervjuer både på svenska och engelska - planera, genomföra och dokumentera referenstagningar både på svenska och engelska - administrera dokument som ska föras in i personakter - registrera information i personalhanteringssystemet Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av rekryteringsarbete, med fokus på genomförande av intervjuer och referenstagning. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska. Vidare har du goda kunskaper i MS Word och Excel, samt vana av att arbeta i personalhanteringssystem. Du har även en god administrativ förmåga. Som person är du noggrann och ordningsam och du är van att arbeta i högt arbetstempo. Förmåner Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram. Dessutom får du din alldeles egna konsultchef, som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär? Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring. Företagsbeskrivning Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden Ekonomi, Administration, Life Science och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i fem länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna-Karin Silverin
0771-240240
Christina Rhodin
010-240 51 20

Sammanfattning

Besöksadress

Norra Klaragatan 18
None

Postadress

Norra Klaragatan 18
Karlstad, 65181

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024