Administrativt stöd - HR och Reception

Administrativt stöd - HR och Reception

Arbetsbeskrivning

Norsjö kommun

Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll.


Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vi brukar skryta om att här har vi världens bästa vardag!


Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden.




Beskrivning 
Norsjö kommun söker under en period en person med goda administrativa kunskaper och erfarenheter, helst inom HR/personaladministrationsområdet, för att stötta upp inom Personalenheten samt i kommunens reception där den kommunala telefoniväxeln ingår.

Din tillhörighet under denna tid är huvudsakligen inom Personalenheten och din närmaste arbetsledare är HR-chef. Uppdraget innefattar även ca 25% arbete i kommunens växel och reception, där du då har Kanslienheten som uppdragsgivare.

Du erhåller inskolning inom huvuduppdragen av närmaste chef och/eller närmaste medarbetare.

Arbetsuppgifter
- Växel/reception - ca en dag i veckan - detta inkluderar posthantering, informationsförmedling, kundtjänst.
- Administrativa uppgifter inom rekrytering, friskvård, rapportering, arkivering.
- Stöd till uppdrag och aktiviteter som pågår inom HR-området exempelvis inom systematiskt arbetsmiljöarbete och kvalitetsarbete.

Kvalifikationer / Egenskaper
- Vi söker dig som har relevant utbildning för arbetet och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Erfarenhet från receptionsarbete och växel samt kundtjänst.
- Goda kunskaper inom Officepaketet och MS 365.
- Kunskaper inom det personaladministrativa området.
- Stor vikt läggs vid kommunikativ förmåga och personlig lämplighet.
- Vi söker dig som är driftig, initiativrik och strukturerad med en vana att arbeta självständigt.

Om tjänsten
- Anställningsform: Visstidsanställning under perioden 2020-10-19 till 2021-01-31 (med eventuell förlängning)
- Omfattning: Heltid 100%   
- Tillträde: 2020-10-19 eller enligt överenskommelse
- Lön: Månadslön med individuell lönesättning, ange löneanspråk i ansökan
- Sista ansökningsdag: 2020-10-14
 

Bra att veta:
Urval görs löpande, du är därför välkommen att skicka in din ansökan redan idag!





Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annette Sörensen
0533-681522

Sammanfattning

Besöksadress

Kanaltorget 1
None

Postadress

Kanaltorget 1
Säffle, 66130

Liknande jobb


Registrator till kansliet

Registrator till kansliet

23 december 2024

Administratör IT

Administratör IT

20 december 2024

Handläggare

Handläggare

20 december 2024