Administrativt stöd samt bemanningsplanerare för läkare

Administrativt stöd samt bemanningsplanerare för läkare

Arbetsbeskrivning

Kvinnokliniken Mälarsjukhuset Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Mälarsjukhuset är ett länssjukhus med medicinsk, kirurgisk och psykiatrisk sjukvård, såväl akut som planerad.
På Mälarsjukhuset pågår en nybyggnation som kommer att stå färdig 2025. I helt nya och anpassade lokaler kommer förlossningen samt kvinnoavdelningen att inrymmas på samma våningsplan som neonatalavdelningen.

Kvinnokliniken har drygt 200 medarbetare och bedriver öppenvård med gynekolog/SESAM-mottagning, ungdomsmottagningar, familjecentraler och barnmorskemottagningar, BB-mottagning samt slutenvård med förlossningsavdelning, kvinnoavdelning, motsvarande BB/gyn-avdelning samt gyn-cancerteam. Vår operationsverksamhet innefattar både planerade och akuta operationer. Förlossningsavdelning har cirka 2000 förlossningar per år. Här handläggs både den normala och den komplicerade förlossningen, från gravidvecka 28. En del av verksamheten bedrivs i Katrineholm med barnmorskemottagning, gyn-mottagning och en poliklinisk operationsdag per vecka.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med trevliga, kompetenta och engagerade kollegor, tillsammans arbetar vi för våra gemensamma mål -med patienternas bästa i fokus.

Kvinnosjukvården i Sverige har via riktade satsningar från Sveriges kommuner och regioner (SKR) fått möjlighet till ekonomiskt tillskott, vilket ger oss möjlighet att satsa på utveckling, dessa medel finns kvar fram till 2023 med eventuell förlängning. Införande av robotkirurgi pågår med beräknad start under våren 2022.

”En klinik i framkant” är kvinnoklinikens ledord, något som genomsyrar vårt dagliga arbete.

Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder en ny kombinationstjänst som är ett projekt under 1 år med ev. möjlighet till förlängning.
Som bemanningsplanerare för läkargruppen avses all schemaläggning, vakanstäckning, hantering av ledighetsansökningar och att den dagliga verksamheten är bemannad. Även samarbete med avropssamordnare och hyrpersonal. Tätt samarbete med verksamhetschef, klinikadministratörer samt verksamhetsutvecklare krävs.

Arbetsuppgifter som administrativt stöd till mödrahälsovårdsöverläkare MHÖL/SAMBA sker i samråd med samordningsbarnmorska, mödrahälsovårdsöverläkare och verksamhetschefer för kvinnoklinikerna Sörmland. Denna arbetsbeskrivning kan komma att revideras vid behov
Bl.a. ingår följande:
Ansvara för funktionsbrevlådan MHÖL/SAMBA.
Tillsammans med MHÖL/SAMBA ansvara för att hemsidan utvecklas och hålls uppdaterad.
Lägga upp mallar för PM i 360.
Vara behjälplig i textredigering och att PM anpassas efter mallar/rubriker i 360.
Boka resa, bil och boende vid förekommande fall.
Sammanställa månadsbrev som upprättas tillsammans med MHÖL/SAMBA.
Inför och efter utbildningsdagar och nätverksträffar tar du hand om inbjudningar och anmälningar från deltagare, sammanställer deltagarlistor, förbereda utbildningsdagen och ta in utvärderingar, eventuellt sammanställa utvärderingarna tillsammans med MHÖL/SAMBA.

Du hjälper SAMBA och MHÖL med att sammanställa statistik inför kontaktbesök, rapportering samt årsrapporteringen av graviditetsregistret.
Vid möten och sammankomster ansvarar du för minnesanteckningar.

Din kompetens
Din bakgrund är främst i en administrativ roll gärna med schemaläggning i komplexa verksamheter, meriterande om du arbetat inom hälso- och sjukvård och/eller som medicinsk sekreterare. Har du tidigare arbetat med chefsstöd så ser vi det som ett plus.
För att trivas i rollen som administrativt stöd tror vi att du har ett strukturerat arbetssätt med god samarbetsförmåga, teamet framför jaget. Vidare är du pålitlig, kommunikativ, noggrann och arbetar strikt efter regionens rutiner och riktlinjer, främst i schemaläggningsprocessen. Du är en driven person som skapar engagemang samt bidrar till god stämning.
Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Tidsbegränsad anställning, projektanställning 1 år med ev. möjlighet till förlängning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef Veronica Svanström, 076-695 80 02.
Tf. verksamhetschef och verksamhetsutvecklare Pernilla Erita, 072-142 84 87.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på kvinnokliniken!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-03-15.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Sörmland
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2022
  • Ansök senast: 15 mars 2022

Liknande jobb


26 november 2024

Medicinsk sekreterare till Lugnetkliniken Vårdcentral

Medicinsk sekreterare till Lugnetkliniken Vårdcentral

26 november 2024

Operationsplanerare

Operationsplanerare

22 november 2024