OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Akut omhändertagande i Sunderbyn är under snabb utveckling och förändring med ca 80 anställda. Verksamheten kännetecknas av handläggning av akuta sjukdomstillstånd hos vuxna och barn
Ambulansen är en integrerad del av verksamheten och vårt arbete består av samarbete mellan de olika yrkesfunktionerna i samtliga delar av verksamheten.
Vi söker
Vi söker dig som har en administrativ utbildning och är en erfaren administratör.
Dokumenterade erfarenheter av att självständigt arbeta med administrativa planerings- och utredningsarbeten i vården. Mycket hög kompetens i svenska språket, både skriftligt och muntligt.
Mycket god vana att hantera olika IT-system. Meriterande är tidigare erfarenheter som medicinsk sekreterare inom offentlig förvaltning, administrativ utveckling.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du lösningsinriktad, strukturerad, noggrann och sprider glädje, välvilja och engagemang. Goda resultat är viktigt för dig och du håller uppsatta tidsfrister.
Arbetet fordrar att du är lyhörd och kan anpassa din kommunikation till dem du har dialog med. Du gillar samarbete, kan skapa goda relationer. Du kan också arbeta ensam och fatta självständiga beslut.
Det här får du arbeta med
Tjänsten innebär en heltidsanställning vid Akut omhändertagande. Du kommer vara administrativt stöd på 50% till verksamheten akut omhändertagande i Sunderbyn. Dina resterande 50% kommer innebära att du arbetar som medicinsk sekreterare, det kan övertid förändras utifrån verksamhetsinriktning. Du kommer att tillsammans med några nyckelfunktioner ansvara över att behörigheter till nya medarbetare tilldelas samt introducera nya medarbetare i journalsystemet VAS.
Du kommer vara med och föra protokoll och minnesanteckningar vid klinikens möten. Vara behjälplig med registreringar i kvalitetsregister och ta fram statistik till ledningen. Vår målsättning är att det administrativa stödet är spindeln i nätet och avlastar enhetschef och verksamhetschef i administrativa uppgifter. Arbetet är delvis mycket självständigt och tjänsten kräver prestigelöshet.
Dina planeringsuppdrag kan bli varierade och t.ex. innebära sammanställning av statistik, omvärldsbevakning, korrigeringar och bevakningsfunktioner i journalsystemet VAS samt att arbeta med rutiner i dokumenthanteringssystemet VIS samt arbeta som redaktör för enhetens insida.
Det här erbjuder vi dig
- Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får du vara med och skapa framtidens hälsa och vård
- Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag
- Länk till våra förmåner
Information om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med schema förlagt dagtid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Patrik Wallgren
Tuija Halonen
0923-76227
Nina Svallfors
Jenny Bågesund-Laurila
0980-730 72
Maria Asplund
092071472