Administrativt stöd till forsknings- & innovationsportfölj

Arbetsbeskrivning

På Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.
Forsknings- och innovationsportföljen Planeras uppdrag är en utvecklad planering för ett effektivt, tillgängligt och hållbart transportsystem - ett transportsystem som aktivt bidrar till en hållbar utveckling av samhället. Portföljen har årligen en planeringsram på ca 120 mkr och ett hundratal pågående projekt. Hos oss får du möjlighet att komma till en utvecklande arbetsplats i en spännande framtidsbransch!


Administrativt stöd till forsknings- & innovationsportfölj

Arbetsuppgifter

Som administrativt stöd är du en viktig och aktiv del i genomförande av det dagliga arbetet i portföljen. Du kommer att arbeta nära portföljledaren och stötta i planering, genomförande och uppföljning av verksamheten. Kontakter inom avdelningen, med andra delar av Trafikverket och externa parter förekommer dagligen. Variationen och bredden i arbetsuppgifter är stor och dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
administrera, planera, bevaka och följa upp ärenden,
aktivt medverka i det ekonomiska budget- och uppföljningsarbete,
planera och dokumentera möten,
samordna interna och externa kontakter.


Övrig information

Placeringsort är Borlänge. I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta delvis på distans upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
några års erfarenhet av arbete som administrativt stöd i offentlig sektor (myndighet, region eller kommun) där du självständigt har planerat, strukturerat, följt upp och genomfört aktiviteter/uppgifter inom ditt/dina ansvarsområden
erfarenhet av ekonomiadministration så som fakturahantering, utfalls- och budgetutdrag ur ekonomisystem och prognosrevideringar samt stöttat controller/ekonom vid budget- och uppföljningsarbete
goda kunskaper i Microsoft Office
goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Det är önskvärt och ses som meriterande om du även har:
erfarenhet av administration inom forskning och/eller akademisk verksamhet
kunskap och erfarenhet av diarieföring, offentlighet och sekretess
kunskaper i administration av share-point (digitala arbetsrum).

Vem är du?
Som person är du självgående och trivs med att strukturera upp och driva ditt arbete. Du har god kommunikationsförmåga och förmedlar budskap på ett enkelt sätt anpassat till mottagaren. Då tjänsten innebär en stöttande roll med många kontakter både internt och externt har du god samarbetsförmåga. Du är mån om att ge professionell service och genom lyhördhet, respekt och engagemang ser du till att skapa bra lösningar. Du har god problemlösningsförmåga och är både nyfiken och har ett intresse för att lära dig nya digitala verktyg och administrativa system. 

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
På Planering skapar vi innovativa lösningar som bidrar till att nå de transportpolitiska målen, såsom klimatmålen och nollvisionen. Vi planerar Sveriges statliga infrastruktur för väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Hos oss arbetar du nära den politiska arenan och våra samarbetspartners - men framförallt nära medborgare och näringsliv.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 mars 2024
  • Ansök senast: 3 april 2024

Besöksadress

Röda vägen 1
None

Postadress

Röda vägen 1
BORLÄNGE, 78189

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024