Administrativt stöd till Myndighetsenheten

Administrativt stöd till Myndighetsenheten

Arbetsbeskrivning

Aneby kommun är beläget på Småländska Höglandet med knappt 7 000 invånare. Kommunens övergripande vision är ”Ett gott liv i en hållbar och växande kommun” och är en arbetsplats där sammanhållning och samarbete är viktigt, och vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på öppenhet, utveckling och ansvar.

Myndighetsenheten i Aneby kommun består av tre team. I Vuxenteamet arbetar handläggare och teamledare med ekonomiskt bistånd, missbruk och våld i nära relationer. I Team Barn & Unga arbetar handläggare, och teamledare med barn, unga och familjer. I Biståndshandläggarteamet arbetar handläggare och teamledare med biståndsbedömning gällande äldre, socialpsykiatri samt LSS. Teamen arbetar tätt tillsammans och månar om god samverkan.

Just nu är Myndighetsenheten i behov av en administrativ stödresurs under en begränsad tidsperiod på deltid. Vi söker dig som är intresserad av socialt arbete och eventuellt studerar till socionom och vill kombinera studier med ett deltidsarbete.

Läs mer om hur det är att arbeta i Aneby kommun: aneby.se/jobbahososs.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna är varierade och innebär framförallt ett nära samarbete med socialsekreterarna på enheten. Huvuduppdraget är att avlasta socialsekreterarna genom att vara behjälplig med framförallt administrativa arbetsuppgifter. Det innebär bland annat att strukturera upp akter, scanna in och stämpla handlingar samt skriva ut och sekretessmarkera vid begäran, omboka möten vid sjukdom, betala ut arvoden, skicka utlåtanden, kontera fakturor m.m. Även en del receptionsarbete kommer att förekomma så som att registrera anmälningar, ansvara för jourtelefonen och dess vidarekoppling.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett stort intresse före sociala frågor. Studerar du till socionom är detta ett perfekt deltidsarbete vid sidan av dina studier. Har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom en Myndighetsenhet är det meriterande.

Som person är du bra på att planera, organisera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. I ditt arbete kommer du att ha kontakt med olika samarbetspartners och det är därför viktigt att du har en förmåga att skapa goda relationer. Som person är du positiv, lösningsorienterad, ansvarsfull och trygg. Du har vana att formulera dig väl i tal och skrift och god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Martinson (Enhetschef)
0380 - 46101
Kerstin Carlsson (MAS)
0380 - 46104
Maria Lundblom-Bäckström (Facklig)
0380 - 46100
Per Hansson
0380-46 271
Emma Johansson
0380-46196
Annie Stenstrand
0380-46243
Gunnel Bergander (Vision)
0380-46219
Enhetschef Funktionsomsorg Carola Albertsson
0380-46142
Enhetschef HSL Mikael Löfgren
0380-46101
Arbetsterapeut Pernilla Sjöö
0380-46534

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aneby kommun, Sociala avdelningen
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2021
  • Ansök senast: 11 april 2021

Besöksadress

Storgatan 48 Aneby
None

Postadress

None
Aneby, 57822

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024