Administratör 100% inom enheten Stöd till individ och familj

Arbetsbeskrivning

Att arbeta i en mindre kommun gör att du får chansen att prova på nya saker, att du får känna ansvar och förtroende i din yrkesroll samt att du utvecklas i ditt arbete. Att utvecklas genom att få en inblick och vara delaktig i hela processen gör att man växer som medarbetare. Vi tror även att både känna och ta ansvar är viktigt för utvecklingen. Det ger dessutom en mycket värdefull erfarenhet i det fortsatta arbetslivet. I Älvsbyns kommun hjälper vi varandra och arbetar tillsammans för att uppnå goda resultat. Vi ser fram emot din ansökan hos oss!

Enheten Stöd till Individ och Familj har till uppgift att utreda, stödja, hjälpa och ge service till utsatta personer i kommunen. Enheten består av:


•  myndighetsutövning enligt SoL och LVU Barn och Unga
•  myndighetsutövning vuxna enligt SoL; ordinärt och särskilt boende, försörjningsstöd, socialpsykiatrin
•  myndighetsutövning enligt SoL och LVM missbruk och beroende
•  myndighetsutövning enligt LSS
•  öppenvård
•  administrativ enhet

Syftet med en administrativ enhet inom enheten Stöd till Individ och Familj är att:


• effektivisera och strukturera administrativa flöden inom enheten
• möjliggöra en kvalitetssäker och effektiv myndighetsutövning inom socialtjänsten
• förbättra service till medborgarna

Enhetens kärnuppdrag är att ge stöd och service internt i organisationen samt förbättra service till medborgare. Detta ska ske med gott bemötande, god tillgänglighet, god administrativ kompetens och kunskaper om socialtjänstens uppdrag.

Medarbetare inom administrativa enheten har specifika ansvarsområden, men kan täcka upp för varandra vid behov och det finns en strukturerad arbetsfördelning.

Arbetsuppgifter delas upp i 3 områden som stöd till enhetschef, som stöd till medarbetare och övriga administrativa arbetsuppgifter.


Arbetsuppgifter

I rollen som administratör utför du ett stöd i att inhämta och leverera korrekta underlag för att underlätta de dagligt förekommande administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att vara behjälplig med beställningar och hantering av förekommande administrativa arbetsuppgifter och praktiska arbetsuppgifter. Din roll som administratör innebär ett nära samarbete med handläggare på enheten, enhetschef och andra förekommande samarbetspartner både inom socialtjänsten, kommunen och externt.

I ditt uppdrag ingår bland annat:


• Vara behjälplig vid upprättande och arkivering av avtal gällande placeringar
• Återsökning av ersättningar
• Posthantering
• Administrering av underlag till lönehandläggare
• Statistiksammanställningar och rapporter på månadsbasis och vid begäran
• Arkivering och hantering av akter
• Det administrativa stödet för verksamhetens fortsatta utveckling

 Kvalifikationer


• Eftergymnasial utbildning inom administration, socialrätt, förvaltningsrätt eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig.
• Erfarenhet att arbeta inom kvalificerad administration med självständiga arbetsuppgifter.
• Du har goda kunskaper inom:

Socialrätt, förvaltningsrätt, kommunalrätt, GDPR samt offentlighet och sekretess.

Som inblandad i flera olika delar av socialtjänstens verksamhet ställs det krav på administratören att arbeta på ett lagenligt och rättssäkert sätt.

God datavana, kunskaper i administrativa arbetsuppgifter. Kunskaper i verksamhetssystemet VIVA är en merit. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och har en god samarbetsförmåga. Du har en god förmåga att självständigt administrera och koordinera olika arbetsuppgifter. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Det ställs höga krav på flexibilitet, eget initiativ och förmåga att jobba självständigt, kunna strukturera, prioritera och organisera arbetet.

Vi erbjuder dig en tillsvidare anställning på 100% med provanställning 6 månader.

Tillträde fr.o.m. 210107 eller enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdatum 201217.

Urvalsprocessen och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Allmänt

Anställningsvillkor enligt avtal. Kommunen strävar efter en jämn fördelning mellan kvinnor och män samt ökad mångfald inom alla yrkesområden. Inför rekryteringsarbetet har Älvsbyns kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Älvsbyn är Norrbottens pärla.

I vår kommun får 8 200 människor möjligheten att arbeta, bo och leva nära naturen. Vi är stolta över skolorna för de yngre och omsorgen av de äldre. Många är engagerade inom föreningslivet och det gör vår kommun levande och livskraftig.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Älvsbyns kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2020
  • Ansök senast: 17 december 2020

Liknande jobb


22 november 2024

Office Assistant

11 november 2024