OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till nya äldreboendet i Bergviken Socialnämndens och socialförvaltningens vision är "ett meningsfullt liv i Luleå" för alla. Socialförvaltningen är indelad i fyra verksamheter; verksamhet äldreboende, verksamhet ordinärt boende, verksamhet funktionshindrade och verksamhet socialtjänst. Det nya äldreboendet ska möta framtidens behov av vård och omsorg och vara anpassat för multisjuka äldre med stora medicinska omvårdnads- rehabiliterings - och omsorgs behov. Med stor respekt för den personliga integriteten och de individuella önskemålen ska vi ge varje kund möjlighet att få stöd i det dagliga livet samt få fysiska, sociala, psykiska och andliga behov tillgodosedda. Äldreboendet ska med gott bemötande, nya metoder och en helhetssyn på människan skapa en harmonisk inre och yttre miljö. Miljön ska vara stimulerande för såväl kunder och deras närstående som för personal och besökare utifrån. Samarbete med gymnasieskolan, universitetet och övriga intressenter är en naturlig del i verksamheten. Det nya äldreboendet öppnar i två etapper, september 2007 och januari 2008 och du kan läsa mer om det på: www.lulea.se/forinvanare/aldreomsorgochsenior/aldreboende/nyaaldreboendet. Kvalifikationer Administratör är underställd enhetschefen och kommer att arbeta med administrativa uppdrag. Du kommer bland annat att arbeta med sekreterarskap, dokumentation, anslagsansökningar, administrera kontakter med t ex LTU, FOU. Du ska ha administrativutbildning med högskolekompetens. Ha god datorvana, organisationsförmåga och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet/utbildning inom palliativ vård, demensvård och gärna psykiatri. Förutom personliga egenskaper kommer vi även att värdesätta om du har andra sidokompetenser, speciella kunskaps -och intresseområden som kan berika verksamheten vid äldreboendet.