OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sahlgrenska akademin vid Göteborgs universitet söker:
Tillsvidareanställning, heltid, med placering vid institutionen för biomedicin, administrativa enheten.Provanställning under sex månader kommer att tillämpas.
Inom institutionen för biomedicin bedrivs forskning och undervisning inom prekliniska och kliniska medicinska ämnen.Institutionen är indelad i följande sex avdelningar: infektionssjukdomar, mikrobiologi och immunologi, patologi, klinisk kemi o transfusionsmedicin, medicinsk och klinisk genetik samt medicinsk kemi och cellbiologi.F n har institutionen ca 350 medarbetare och ca 260 milj i omslutning.
Arbetsuppgifter:
Biträda avdelningschefen och de olika forskargrupperna inom avdelningen för klinisk kemi och transfusionsmedicin i administrativa frågor.Exempel på sådana uppgifter är ekonomiadministration såsom hantering av kund- och leverantörsfakturor, viss ekonomisk uppföljning och projektredovisning och personaladministration som t ex förordnanden samt administration i samband med tjänsteresor, hantering av vissa biblioteksuppgifter, postöppning, telefonservice och sedvanligt förekommande allmänna sekreteraruppgifter vid avdelningen.Andra centrala uppgifter kommer att vara administrativ hjälp i undervisningen av medicinare och forskarstuderande samt aktiv samverkan med motsvarande personal anställda vid Laboratoriet för klinisk kemi, Laboratoriemedicin, Sahlgrenska Universitetssjukhuset.
Kvalifikationer:
Lägst gymnasiekompetens men gärna högskoleutbildning och praktisk erfarenhet inom relevanta områden.God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska samt förmåga att arbeta självständigt.Goda kunskaper i Office-paketet.Stor vikt läggs vid personliga egenskaper som god förmåga att kommunicera, samarbetsförmåga, noggrannhet och utåtriktad läggning.