Administratör

Arbetsbeskrivning

Lokalförvaltningen är Göteborgs Stads fastighetsorganisation för verksamhetslokaler och boenden. Vårt uppdrag är att bygga anpassa och förvalta bland annat skolor, förskolor, äldreboende och boende med särskild service. Arbetet sker i nära samarbete med våra kunder. Vårt kännetecken är god service genom hög kompetens, närhet och enkelhet. I förvaltningen arbetar ca 400 medarbetare. Besök gärna www.goteborg.se/lokalforvaltningen



ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig möjligheten att delta i ett brett utvecklingsarbete som berör hela Göteborgs Stad och utveckla stadens gemensamma byggprocess,GBP. Processledningsgruppen arbetar med strategiska utvecklingsfrågor och tillhör en organisation med ett av Sveriges största fastighetsbestånd av offentliga lokaler. Din nya arbetsplats präglas av en positiv anda och av människor som har roligt tillsammans. Rollen ger dig ett dynamiskt, flexibelt och stimulerande arbete.

Som administratör i processledningen ansvarar du för administrativt stöd och informations-/kommunikationsfrågor i samråd med processledaren. Du arbetar självständigt med mötesförberedelser, dokumentation, administrativa rutiner, tar fram och uppdaterar presentationsmaterial, bevakar samordningsfrågor mellan arbetsgrupper och ansvarar för externkommunikation. Du arbetar på ett sätt som skapar god kommunikationsspridning inom och utanför den egna organisationen samt har en god kommunikativ förmåga när det gäller skriftlig framställan.

KVALIFIKATIONER
Det här ett spännande och omväxlande jobb för dig som har en relevant högskoleexamen och/eller erfarenhet av att arbeta självständigt med kvalificerade administrativa uppgifter och informationsfrågor.

Vi ser det som meriterande med erfarenhet av administration i olika verksamheter, av att skriva protokoll på lednings- eller styrelsenivå samt grundläggande kommunikationsarbete, exempelvis uppdatera hemsidor och skriva nyhetsbrev. Våra parter och kollegor representerar 25 olika organisationer varför förmåga att sätta sig in i ur olika organisationer fungerar är centralt.

Som person är du noggrann, har lätt för att samarbeta och förmåga till helhetssyn. Du kan variera ditt arbetssätt beroende på situation och ser dagliga förändringar som ett naturligt inslag i arbetet. Andra egenskaper du känner igen: utåtriktad, lyhörd, gillar omväxling, självständig.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Lokalförvaltningen Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse
  • Publicerat: 24 mars 2014

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024