Administratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter Som administratör ska du direkt under enhetschefen svara för det dagliga arbetet med att fördela ärenden och förhandlingar, ha ett övergripande ansvar för bevakning av tidsfrister och medverka i utvecklingen av rutiner för ett effektivt ärendeflöde. Du är kontaktperson mot andra enheter inom verket och migrationsdomstolarna i frågor rörande den praktiska ärendehanteringen. Du ska svara för uppföljning och rapportering. I övrigt ansvara för de arbetsuppgifter som enhetschefen delegerar. Kvalifikationer Du ska ha högskoleexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du bör ha dokumenterat god erfarenhet av arbete med utlänningsärenden och intresse för och kunskaper om arbetssätt, processflöden och rutiner. Du ska kunna arbeta självständigt och vara ordningsam. Du ska även ha förmåga till helhetssyn och vara lätt att samarbeta med. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och förmåga att förmedla kunskap. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 1 augusti 2008
  • Ansök senast: 21 augusti 2008

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024