OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter Som administratör ska du direkt under enhetschefen svara för det dagliga arbetet med att fördela ärenden och förhandlingar, ha ett övergripande ansvar för bevakning av tidsfrister och medverka i utvecklingen av rutiner för ett effektivt ärendeflöde. Du är kontaktperson mot andra enheter inom verket och migrationsdomstolarna i frågor rörande den praktiska ärendehanteringen. Du ska svara för uppföljning och rapportering. I övrigt ansvara för de arbetsuppgifter som enhetschefen delegerar. Kvalifikationer Du ska ha högskoleexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du bör ha dokumenterat god erfarenhet av arbete med utlänningsärenden och intresse för och kunskaper om arbetssätt, processflöden och rutiner. Du ska kunna arbeta självständigt och vara ordningsam. Du ska även ha förmåga till helhetssyn och vara lätt att samarbeta med. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och förmåga att förmedla kunskap. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.