OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administratör till SLU Global SLU Global, som är en del av SLU:s ledningskansli, är SLU:s internationella program för utvecklingssamarbete med låginkomstländer, framförallt i Afrika. Programmet består av en föreståndare, fyra vetenskapliga temaledare, en forskningssekreterare, en utbildningshandläggare, en kommunikatör samt två projektkoordinatörer.
För fullständig annons se: www.slu.se/lediga-tjanster
Arbetsuppgifter: Vi kan erbjuda stimulerande och varierade arbetsuppgifter inom en engagerad arbetsgrupp som har ett viktigt internationellt uppdrag. Arbetsuppgifterna består av ekonomi-, budget- och personaladministration samt allmänna administrativa göromål så som hantering av fakturor och reseräkningar, enklare ekonomisk uppföljning, viss korrespondens på svenska och engelska, bokning av möten, lokaler, resor och hotell, dokumentation av enhetens aktiviteter såsom protokollföring, arkivering samt att göra underlag för årsrapporter. Vidare ingår praktisk hantering av besök till enheten samt att bistå vår kommunikatör med löpande uppdatering av hemsidan. För rätt kandidat kan arbetet utvecklas till att inkludera planering och koordinering av olika aktiviteter som SLU Global ansvarar för.
Kvalifikationer: Vi söker dig som med hög professionell kompetens vill sköta det administrativa och ekonomiska arbetet inom SLU Global. Du som söker har minst några års relevant erfarenhet från anställning som sekreterare, administratör eller liknande. Vi förutsätter stor erfarenhet av Office-paketet samt gärna kunskaper i ekonomiprogrammet Agresso och erfarenhet av enklare editering av web-baserade dokument. SLU Global samarbetar med både nationella och internationella partners och du som söker behöver därför kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och i skrift. Kännedom om och erfarenhet av arbete vid statlig myndighet, gärna universitet eller högskola, är meriterande. Som person är du utåtriktad, van att arbeta självständigt och har god samarbets-, initiativ- och organisationsförmåga. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.