Administratör

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att arbeta med service och administration? Vi erbjuder en variationsrik tjänst i ett team av kunniga och hjälpsamma kollegor på en mycket intressant och dynamisk arbetsplats i Sveriges kunskapsmyndighet för hälsa, vård och omsorg.Tjänsten är placerad på Avdelningschefsstödet på avdelning för Analys.
I rollen som administratör ingår att ge stöd till medarbetare och chef i kvalificerade administrativa uppgifter. Som administratör ansvarar du för mötesbokningar och kallelser, beställningar, planering inför expertmöten, sammanställning av material, texter och protokollföring vid möten. Du kommer även att arbeta med diarieföring i myndighetens dokumenthanteringssystem. I din roll ingår även att hantera kontakter med experter rörande resor, avtal, m.m.

Vi söker dig som har
• Relevant eftergymnasial utbildning
• goda allmänna datorkunskaper och vana av att arbeta i olika IT-program (t ex MS Office, Agresso)
• flera års erfarenhet av arbete med kvalificerade administrativa uppgifter
• erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
• goda kunskaper i svenska och engelska båda muntligt och skriftligt

För att lyckas i uppdraget är du serviceinriktad, strukturerad, flexibel och noggrann. Du är bra på att samarbeta, har en god kommunikativ förmåga och är resultatinriktad. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har
• högskoleexamen
• kunskap och erfarenhet av arbete på myndighet
• van att arbeta självständigt och i grupp i en verksamhet med högt tempo och snabba omprioriteringar.

Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning och med placering i Stockholm. Din tjänstetitel blir administratör.

Välkommen med din ansökan senast den 13 mars 2020. I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina erfarenheter som matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Ange diarienummer 2.6.1-9991/2020.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta avdelningschef Natalia Borg. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Ola Nordin. Fackliga företrädare är Rose-Marie Nylander för SACO, Åsa-Britt Edoff för ST samt Magnus Göransson för Vårdförbundet. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.

Om Socialstyrelsen


God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2020
  • Ansök senast: 13 mars 2020

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


Executive Administrator

Executive Administrator

22 november 2024

18 november 2024

Executive Assistant

Executive Assistant

18 november 2024

Sektionschefssekreterare

Sektionschefssekreterare

14 november 2024