OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg erbjuder kommunal service till cirka 45 000 invånare i områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby. Stadsdelsförvaltningen ansvarar bland annat för kommunal hälso- och sjukvård, förskola, skola, kultur, fritid, omsorg för individer och familjer samt omsorg för äldre och personer med funktionsnedsättning. Vårt främsta mål är att skapa förutsättningar för var och en att känna samhällsgemenskap.
Områdena i Östra Göteborg ligger nära Göteborgs centrum, men har samtidigt unika naturlandskap och en varierande bebyggelse. Utveckling och förnyelse sker på många platser. Infrastruktur, bostäder samt kommersiell och kommunal service byggs ut för framtiden.
Förvaltningen har cirka 2 500 medarbetare som arbetar för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att växa upp, bo, arbeta och åldras i. Vill du vara med och bidra till detta?
ARBETSUPPGIFTER
Inom Sektor Kultur och Fritid arbetar ungefär 240 personer indelat i tre huvudområden: Måltid, Fastighetsservice samt Kultur och Fritid.
Du kommer att arbeta för område Måltid.
Vi är ca 90 medarbetare som ombesörjer mat till stadsdelens förskolor, skolor, äldreomsorg samt daglig verksamhet.
Som administratör kommer du främst att jobba med personaladministration och vikariehantering, du kommer också att vara Måltids chefstöd och ha ett nära och tätt samarbete med Måltids chefer.
Arbetet innebär många omväxlande kontakter med medarbetare, chefer samt interna och externa kunder. En del ekonomi kommer också att ingå såsom intern och extern fakturering.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som på ett engagerat och självständigt sätt vill arbeta med ovanstående arbetsuppgifter. Du har gymnasieutbildning inom administration. Det är meriterande om du dessutom har en högskoleutbildning eller motsvarande med inriktning mot personal, HR, administration, förvaltning eller något annat liknande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Viktiga egenskaper är stor känsla för service, initiativförmåga, noggrannhet samt god samarbetsförmåga. Erfarenhet av vikariehantering är meriterande.
Du är strukturerad och lösningsfokuserad är duktig på att kommunicera och att arbeta självständigt och tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Det är även meriterande om du arbetat i lönesystemet Personec.
Du har mycket stor datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet.
Du behärskar svenska språket i tal och skrift.