OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Högskolan Kristianstad är en del av det skånska högskolelandskapet med 500 anställda och 12 000 studenter.På ett modernt högskoleområde finns bibliotek, restaurang, cafe, idrottshall, kårhus och studentbostäder.Högskolan Kristianstad har ett brett och spännande utbud av program, fristående kurser, uppdragsutbildningar och forskning inom beteendevetenskap, ekonomi, humaniora och samhällsvetenskap, hälsovetenskaper, matematik och naturvetenskap, teknik och data samt lärarutbildning.Högskolans vision är att utbilda Sveriges mest anställningsbara studenter.Studenter vid Högskolan Kristianstad ska helt enkelt ha de kunskaper, färdigheter och förmågor som är mest eftertraktade på arbetsmarknaden efter avslutad utbildning. Högskolan Kristianstad söker Administratör (Dnr: 1099/241-10) LärandeResursCentrum (LRC) är högskolans samlade resurs för lärandestöd och pedagogisk utveckling.LRC ansvarar för att planera, genomföra och utveckla olika typer av utbildnings-, forsknings-, och samverkansrelaterade funktioner såsom bibliotek, högskolepedagogisk utveckling, IT- och mediastöd till undervisning och lärande, publicering och Lärverkstäder.Tillsammans arbetar vi för att vara en lärande organisation med hög servicenivå och ett gott arbetsklimat. Arbetsuppgifter Som administratör på LRC kommer du arbeta med ekonomiadministration i Agresso, genomföra uppföljningar samt hantera avtal, beställningar och kontantkassa.I arbetsuppgifterna ingår även lokalbokning, posthantering, samordning av mötesarrangemang samt föra mötesanteckningar.Vidare kommer du att fungera som LRC:s kontakt och stöd i administrativa system.Utöver ovanstående kommer en del av tjänsten att vara direkt biblioteksrelaterad och innebär att du har pass i bibliotekets låne- och informationsdisk och hanterar LRC:s krav och räkningar. Utbildning och erfarenhet Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av att arbeta inom ekonomiadministration.Du är van vid att arbeta med ekonomiadministrativa system och har goda kunskaper i MS Office.Vi ser gärna att du även har erfarenhet av biblioteksarbete.Som person har du lätt för att samarbeta och trivs med att ge god service till din omgivning.Vidare ska du vara noggrann och utifrån ett helhetsperspektiv ha en god förmåga att prioritera och organisera.Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, även på engelska. Övrigt Tillträde den 1 september 2010 eller enligt överrenskommelse.Vikariat på 6 månader med möjlighet till förlängning.Viss kvälls- och helgtjänstgöring ingår.Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.I Skåne Nordost arbetar vi i ett nätverk för Tandemrekrytering.Ansökan Ansökan (ange dnr) med meritförteckning alternativt CV och ett personligt brev skall senast den 27 juli 2010 ha inkommit till Registrator, Högskolan Kristianstad, 291 88 Kristianstad.Övriga handlingar som t ex betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan, tar du med dig vid en eventuell intervju.Upplysningar om anställningen lämnas av
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02