Administratör

Arbetsbeskrivning

Högskolan i Borås
Enheten Verksamhetsstöd, Campusservice & IT söker

Administratör

Tillsvidareanställning, heltid med tillträde 1 oktober. 6 månaders provanställning kan tillämpas.
Dnr: 2014/161

Högskolan i Borås siktar på att bli Västsveriges tredje universitet. Var med när vi expanderar för framtiden. Dina kompetenser och kunskaper värdesätts och du blir en del av en öppen miljö med stor kreativ frihet i arbetet. Till avdelningen Campusservice & IT inom verksamhetsstödet söker vi nu en administratör.

Som administratör kommer din huvudsakliga arbetsuppgift vara att bemanna högskolans reception/telefonväxel, men arbetet har också vissa inslag av IT- relaterade uppgifter. Detta innebär att du hanterar inkommande, och till viss del utgående, samtal samt ger support till användare av både system och utrustning. Vidare innefattar arbetet att ge service till studenter, medarbetare och allmänhet, t.ex. försäljning av parkeringsbiljetter, passerkort till medarbetare och skapa gästkonton. Du arbetar också med administrativa uppgifter såsom bokning av gemensamma lokaler utöver undervisning, samordning av högskolans event, extern uthyrning av gemensamma lokaler samt inköp, försäljning och lagerhållning av profilartiklar. Avdelningen har en Servicedesk där du ansvarar för löpande användarsupport avseende högskolans schemabokningssystem KronoX.

Eftersom arbetet innebär att bemanna högskolans främsta servicefunktion ställs höga krav på god kommunikativ förmåga och känsla för service.

Vi vill att du ska ha gymnasieutbildning, eller motsvarande, och goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Du ska också ha relevant arbetslivserfarenhet, mycket hög grad av servicekänsla, förmåga till korrekt bemötande och goda allmänna IT-kunskaper samt intresse för ny teknik. Vidare har du god kommunikativ förmåga, är pedagogisk, noggrann, flexibel och har en förmåga att hantera flera saker samtidigt. Du är även lösningsfokuserad och har god problemlösnings- och god samarbetsförmåga.

Har du erfarenhet av arbete i växel/reception, gärna från en större organisation, och eftergymnasial utbildning inom ett för anställningen relevant område är det meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete i en framåtsträvande organisation. Du blir en del av ett härligt gäng med högt engagemang!

Ytterligare upplysningar om anställningen lämnas av HR som nås via växeln. Fackliga företrädare är Carina Theen för Saco-S och Mikael Gunnarsson för OFR. De fackliga företrädarna nås via högskolans växel 033-435 40 00.

Till ansökan, märkt med dnr., bifogas meritförteckning, betygskopior och övriga merithandlingar du som sökande vill åberopa. Ansökningshandlingar med referenser och löneanspråk samt uppgifter över de bisysslor du avser utöva under anställningen ska vara högskolan tillhanda senast 2014-08-25 under adress:

Högskolan i Borås
Registrator
501 90 Borås
jobb@hb.se

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024