Administratör

Arbetsbeskrivning

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Våra verksamhetsområden är uthyrning, rekrytering, outsourcing och karriärutveckling.Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.För kunds räkning söker vi en driven och engagerad administrör.Arbetsuppgifter: Du kommer att vara assistent till områdeschef/ledningsgrupp/funktion.I detta ingår administrativa arbetsuppgifter som t.ex. bokningar, beställningar, dokumentation mm.Planerar och samordnar ledningsgruppens/områdets arbete inkl.uppföljning av handlingsplaner och framtagning av presentationsmaterial.Ansvarar för funktionens informationsstruktur samt administrerar internkommunikation inom området.Arbetar proaktivt och vägleder chefer/medarbetare i administrativa/kommunikativa frågor.Framtagning av presentationsmaterial som skall översättas från svenska till engelska eller tvärtom.Medverkar även i planering och genomförande av arrangemang inom funktionen.Du kommer även att agera användarstöd angående tekniska kontorshjälpmedel (hård/mjukvara) inom funktionen.Personliga egenskaper och kvalifikationer: Som person är du drivande, strukturerad och lösningsorienterad.Du behärskar engelska i både tal och skrift.Du skall ha flera års efarenhet av liknande arbetsuppgifter.Givetvis är du en god användare av Office-paketet.Har du även arbetat med projektadministration är detta meriterande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024