Administratör

Arbetsbeskrivning

Kommerskollegium är Sveriges myndighet för utrikeshandel och handelspolitik.Vi arbetar för en öppen handel med klara spelregler, både inom och utanför EU.Vi förser regeringen med analyser och annat underlag inför förhandlingar och diskussioner i EU och Världshandelsorganisationen WTO.Vi fungerar också som ombudsman och SOLVIT-center för företag som stöter på handelshinder i sina utlandsaffärer.Även privatpersoner kan göra en anmälan till Kommerskollegiums SOLVIT-center om de kommer i kläm mellan olika regelsystem inom EU.Ett annat arbetsområde är EU:s gränsåtgärder, t ex tullar och importlicenser.Målen för vårt arbete är att bidra till: En effektiv inre marknad En öppen handelspolitik i EU Ett förstärkt multilateralt handelssystem inom Världshandelsorganisationen WTO.Vi är 98 anställda och vårt kontor ligger på Drottninggatan i Stockholm. ARBETSUPPGIFTER Kommerskollegium söker Administratör till Administrativa enheten Kommerskollegium är Sveriges myndighet för utrikeshandel och handelspolitik.Myndigheten som sorterar under Utrikesdepartementet har ca.100 medarbetare och arbetsplatsen är belägen på Drottninggatan i centrala Stockholm.Den administrativa enhetens roller kan beskrivas i två dimensioner, dels ge ledningsstöd och övrigt stöd till hela kollegiet, dels driva intern utveckling och säkerställa intern kontroll.Våra arbetsområden är ekonomi, personal, IT-tele, registratur och arkiv samt lokaler och intern service.Enheten har ett tiotal medarbetare.Arbetsuppgifter Arbetet som är omväxlande och ger utrymme för egna initiativ och personlig utveckling innebär både att vara sekreterare till den administrativa chefen och att ge administrativt stöd och service i den löpande verksamheten inom enhetens arbetsområden.I arbetsuppgifterna ingår att vara back up till myndighetens registrator/arkivarie och delta i visst personaladministrativt arbete, t.ex. administration av ansökningshandlingar i rekryteringsprocessen och inbjudningar/kallelser till olika arrangemang, kurser och seminarier inom arbetsmiljöområdet. Vidare ingår att självständigt sköta myndighetens fakturahantering, göra inköp och ta fram presentations- och informationsmaterial om stödverksamheten.KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en treårigt gymnasieutbildning och några års erfarenhet av administrativt arbete, gärna från offentlig verksamhet.Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift och mycket goda kunskaper i MS-officepaketet (Word, Excel, PowerPoint).Arbetsuppgifterna förutsätter att du är serviceinriktad, initiativrik och flexibel.Du är noggrann, har ett gott ordningssinne och kan organisera ditt arbete och prioritera bland arbetsuppgifterna även under mer arbetsintensiva perioder.Du har lätt för att samarbeta, knyta kontakter och bygga nätverk men är också självständig och arbetar effektivt på egen hand.Mer information Du är välkommen att kontakta administrativa chefen Liselotte Andersson, tfn.Du når dem på tfn.Ansökan Din ansökan inklusive meritförteckning vill vi ha senast den 1 december 2010.Kommerskollegium använder rekryteringsverktyget Offentliga jobb som du når via vår webbplats www.kommers.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ingrid Lindeberg
08-690 48 66
Robert Leijon (SACO)
08-690 48 00
Philip Levin (ST)
08-690 48 00
Chef för administrativa enheten Liselotte Andersson
08-690 48 55
Christopher Wingård (SACO)
08-690 48 00
Sonny Ericsson (ST)
08-690 48 00
Enhetschef Karin Eckerdal
08-690 49 35
Kristina Olofsson (ST)
08-690 48 00
Enhetschef Henrik Isakson
08-690 49 07
Enhetschef Agnès Courades Allebeck
08-690 48 46

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommerskollegium
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 19 november 2010
  • Ansök senast: 1 december 2010

Besöksadress

Drottninggatan 89 11386 Stockholm
None

Postadress

Box 6803
Stockholm, 11386

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024