OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på social- och omsorgsförvaltningen vill vara
Bäst på att bli bättre!
Vi ger våra medborgare förutsättningar till ett gott och värdigt liv genom att erbjuda professionellt och individuellt anpassat stöd.
Vi är en attraktiv arbetsplats där alla känner stolthet och glädje. Vår verksamhet ger ett stort värde för medborgarna.
Detta åstadkommer vi genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Arbetet genomsyras av vår gemensamma värdegrund.
ARBETSUPPGIFTER
Du ingår i ett team inom verksamhetsområdet Vård- och omsorg, Funktionsnedsättning
Du samarbetar med fyra administratörer där teamet kan varandras huvudansvarsområden.
I teamet ingår även två Bemanningssamordnare och en Fritidskonsulent
Ditt huvudansvarområde är inom Kommunassistans
I arbetet ingår att:
- administrera arbetsuppgifter för att tillgodose verksamhetens behov inom området
- personal, löne, ekonomi, redovisning till Försäkringskassan utifrån gällande avtal, lagar och rutiner.
- vara ett stöd åt enhetschefer i övrigt förekommande arbetsuppgifter
- vara länken till vissa interna och externa aktörer i överenskommelse med enhetschef/er
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har administrativ utbildning på minst gymnasienivå och erfarenhet inom administrativt arbete.
Vidare ska du ha kunskap i ekonomi och god datavana.
Du ska kunna arbeta självständigt och i grupp och ha en helhetssyn och förståelse över teamets gemensamma uppdrag.
Temats gemensamma uppdrag innebär att du ska ha planeringsförmåga samt snabbt växla till annan arbetsuppgift för att skapa balans avseende arbetsuppgifter inom teamet.
ÖVRIGT
Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 400 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.
I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.
Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare inom 300 olika yrken som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för - våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.
Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
I och med att du ansöker om denna tjänst lämnar du också ditt samtycke till att Hudiksvalls kommun behandlar dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.hudiksvall.se/Ovrigt/Om-personuppgifter.html
Observera att vi endast tar emot ansökningar via www.offentligajobb.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef stöd- och utvecklingsenheten Annica Westerberg
0650-192 14
Enhetschef Lotta Styrman
leg arbetsterapeut Marie Hörnqvist
0650-19570
Förvaltningschef Pia Andersson
0650-190 38
Enhetschef Carina Lundh
0650-38397
Verksamhetschef Annica Westerberg
0650-192 14
Chef vuxenenheten Johanna Olsson
0650-195 72
Teamledare Amber Cook Bäckström
Enhetschef, Rehabenheten Lotta Styrman
Verksamhetschef Anna-Carin Keisu
0650-190 19