Administratör

Arbetsbeskrivning

Förskolan Ettan är ett föräldrakooperativ som ligger inbäddat i ett unikt kulturlandskap i Ålems kyrkby. Vi har naturen inpå knuten, en stor och härlig trädgård, men också närhet till bibliotek, lekplatser och kommunikationer.
Då vår nuvarande administratör ska börja studera söker vi nu efter en ny. Tjänsten kommer att vara deltid på 25%. Tillträde sker senast 1 augusti, men gärna tidigare.
I dina arbetsuppgifter ingår ansvar för exempelvis löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, löner, arbetsmiljöfrågor och viss personaladministration.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst gymnasieexamen, gärna med inriktning mot ekonomi eller administration. Du har goda kunskaper i Officepaketet och har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter. Det är ett plus, men inte ett krav för tjänsten, om du har arbetslivserfarenhet från administration eller ekonomihantering.
Låter det intressant?
Varmt välkommen till oss med din ansökan! Vi kommer att kalla till intervjuer fortlöpande.
Om oss
Förskolan Ettan drivs som ett föräldrakooperativ, där föräldrarna inte arbetar i barngruppen utan har ansvarsområden utanför den dagliga verksamheten.
Vi tror på ett lärande som sker i takt med barnens egen lekfullhet och upptäckarglädje, där närheten till natur och jordbruk ger oss en helt unik möjlighet att följa årstidernas alla växlingar på nära håll. Vi odlar, besöker våra kogrannar, leker i skogen och bygger i vår snickarbod. Redan tidig förmiddag kan man känna den hemtrevliga doften av maten som lagas av vår skicklige kock.
Vi strävar efter att hela familjen ska trivas hos oss. På Ettan ges barnen såväl fysiskt som mentalt utrymme att utvecklas i en trygg och hemtrevlig miljö!
Vill du veta mer? Besök gärna vår hemsida

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DAGHEM ETTAN ÅLEM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 maj 2020
  • Ansök senast: 14 juni 2020

Postadress

HEDERSRUMSVÄGEN 12
ÅLEM, 38492

Liknande jobb


21 november 2024