Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Swegon Group, helägt av Investment AB Latour som är noterat på Stockholmsbörsen, är marknadsledande inom energieffektiva produkter och system för inomhusklimat. Swegon har dotterbolag i 16 länder, distributörer över hela världen och 16 produktionsanläggningar i Europa, Nordamerika och Indien. Företaget sysselsätter mer än 2500 personer och omsättningen år 2019 översteg 6 miljarder svenska kronor.

Göteborg
Om tjänsten
I rollen som Administratör hos Swegon kommer du att arbeta i en social och koordinerande roll där du arbetar nära dina kollegor. Du kommer att ingå i ett administrativt team med kollegor utspridda i landet, där ni gemensamt arbetar med att stötta serviceteknikerna på bolaget med administrativa uppgifter så som:


• Orderhantering
• Återrapportering
• Fakturering, leverantörsfakturering
• Övrig administration

I tjänsten ingår även säljstöd med arbetsuppgifter så som:


• Offertberedning
• Kreditering av felaktiga fakturor
• Godssökning

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Göteborg. Du ansvarar även för att stötta våra två servicetekniker på Boråskontoret.

Din profil
Du är kommunikativ och uttrycker dig väl på svenska och engelska, i skrift såväl som i tal. Du är en van datoranvändare och har arbetat i något orderhanteringssystem tidigare. Om du arbetat i M3 och kan göra tabeller i Excel, ser vi det som meriterande för det här uppdraget.

Vi söker dig som är nyfiken och driftig. Du har lätt för att strukturera upp arbete och tar egna initiativ. Vidare har du lätt för att komma överens med människor i din omgivning och samarbetar väl med dina kollegor. Du är positiv och bidrar med en god stämning på arbetsplatsen.

Du har med fördel arbetat i en liknade roll tidigare, där du arbetat brett med serviceadministration.

Vi erbjuder
En spännande tjänst med stora möjligheter att kunna påverka din roll med varierande och intressanta arbetsuppgifter. Med våra produkter skapar vi ett hållbart inomhusklimat men för oss är det lika viktigt att ha ett hållbart arbetsklimat. Därför har vi en öppen organisation med korta beslutsvägar och gott om både utvecklingsmöjligheter och spännande utmaningar.

Våra värderingar ”Customer Empathy, Trust och Commitment” genomsyrar allt vi gör och är utgångspunkten i de beslut vi tar och hur vi agerar mot varandra. På Swegon är vi måna om att du ska kunna kombinera ditt arbete med ditt privat- och familjeliv.

Vi skapar världens bästa inomhusklimat för människor och miljö, vill du vara med på vår framtidsresa?

Kontaktinformation
Välkommen med din ansökan! Vi tillämpar löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30 juni. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Grimstad, Teknikchef Väst, anders.grimstad@swegon.se.

Sagt om att arbeta på Swegon:

”På Swegon är vi ett gott gäng med bra teamkänsla där alla hjälps åt och får varandra att växa i våra olika roller. Det är alltid kul att gå till jobbet!” – Susanne Andersson, Innesälj Göteborg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swegon
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2020
  • Ansök senast: 30 juni 2020

Besöksadress

Frejgatan 14 Kvänum
None

Postadress

Box 300
Kvänum, 53523

Liknande jobb


23 december 2024

Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024

Receptionist till EA DICE

20 december 2024

Receptionist

20 december 2024