Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Hos oss i den moderna kurorten Ronneby kan du bli delaktig i utvecklingen av ett hållbart samhälle med människan i fokus. Ronneby kommun har 29 600 invånare och ligger attraktivt mellan hav och skog. Vi har bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.

Inom kommunen jobbar 2 300 anställda för att ge bästa möjliga service till våra invånare, besökare och företagare. Vill du bli en av oss?

Vi söker nu en erfaren administratör som kan ta över efter vår nuvarande stöttepelare, som kommer att gå i pension!


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en administratör som vill vara med i vårt team och utveckla förvaltningen och i synnerhet administrationen i en positiv och framåtriktad process/strategi.

Som administratör här på miljö- och byggnadsförvaltningen arbetar du med registrering och expediering av allmänna handlingar, ledningsstöd, ekonomi- och personalsystem samt webbredaktionella uppgifter. Vi arbetar med att utveckla, likrikta och stödja hela förvaltningens övergripande administrativa processer.

Tillsammans med våra enheter är du en i teamet som får det att hända. Våra administratörer vårdar våra ärenden, hanterar utlämnade av allmänna handlingar, tar emot besök och sköter den dagliga ruljangsen på förvaltningen. I administratörsrollen förväntas du driva och delta i utvecklingen av processer och rutiner för verksamhetens dokument- och ärendehantering samt att vara ett ledningsstöd till verksamheten rörande just ärendehantering och diarieföring. Tillsammans leder administratörerna arbetet med att hålla nämndernas dokumenthanteringsplaner aktuella och tillser att ärenden, handlingar och information hanteras rätt från att de skapas till arkivering/gallring.
I tjänsten ingår även viss mängd inköp och hantering/kontering av fakturor. Då verksamheten befinner sig i ett ständigt utvecklingsskede, finns ett fokus på utvecklingsarbete och översyn av arbetsprocesser. Att löpande utveckla både ditt och gruppens arbete och processer till det bättre är en självklar del i arbetet. Du kommer att ingå i ett team tillsammans med övriga administratörer på verksamheten och tanken är att du ska ha möjlighet att gå parallellt med vår nuvarande administratör under en tid.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
• har adekvat högskoleutbildning eller erfarenhet från likande arbete
• har mycket goda kunskaper i Officepaketet
• har en förmåga att uttrycka dig tydligt och lättillgängligt i tal och skrift
• har kunskap om kommunal förvaltning och dess lagstiftning
• har erfarenhet av digitala ärendehanteringssystem
• har erfarenhet av politiskt styrd organisation

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper,
• som person söker vi dig som är professionell och serviceinriktad.
• du bör gilla snabba tempoväxlingar i arbetet och sporras av den variation av arbetsuppgifter som arbetet i förvaltningen erbjuder.
Meriterande är om du har erfarenhet av arbete inom miljö-och byggnadsförvaltning.




ÖVRIGT
Vi arbetar för en jämn köns- och åldersfördelning och för etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ronneby kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande vill vi att du ansöker via den digitala länken.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jan Moberg, Förvaltningschef
0457-61 85 40
David Gillanders, Stadsarkitekt

Eva-Marie Lundberg (Vision) Miljö- och hälsoskyd
0457-61 83 53
Förvaltningschef Anders Karlsson
0457-61 85 40
Förvaltningschef Anders Karlsson
0457-618540
Översiktsplanerare Kristina Eklund
0457-618224
Miljö- och hälsoskyddsinspektör Leif Abrahamsson
0457-61 80 91
Stadsarkitekt Helena Revelj
0457-618227
Samordnare för Miljö- och hälsoskyddsenheten Leif Abrahamsson
0457-61 80 91

Sammanfattning

Besöksadress

Karlshamnvägen 4 37280 Ronneby
None

Postadress

Stadshuset
Ronneby, 37280

Liknande jobb


21 november 2024