Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Inom Stöd och service arbetar vi utifrån ett salutogent perspektiv med målet att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva ett bra liv i hemmet, på jobbet samt på fritiden.

Det stöd vi ger anpassas för varje individ och ska öka möjligheterna till ett självständigt och meningsfullt liv. Detta sker genom en verksamhet som är tillgänglig, i ständig utveckling och av hög kvalitet inom daglig verksamhet, gruppbostäder, serviceboenden, teamverksamhet, korttidsvistelse och personlig assistans.
Du kommer att ingå i ett härligt gäng ambitiösa, kompetenta och varma kollegor där alla hjälps åt, när så behövs, utifrån sina olika kunskaper och erfarenheter. Ett hjärtligt och öppet arbetsklimat där alla får komma till sin rätt med fel och brister, klokskap och styrkor är något vi värdesätter högt!
I teamet arbetar vi tillsammans mot gemensamma mål utifrån olika kunskaper och erfarenheter.

Stöd och service strävar för en tillitsbaserad ledning och styrning med målet att styrningen i högre utsträckning ska baseras på tillit. Medarbetarnas kunskap och erfarenhet ska bättre tillvaratas så att tjänsterna genererar större nytta och kvalitet för medborgarna.

Inom Stöd och Service jobbar vi aktivt mot visionen:
Självständig i vardagen, delaktig i samhället och valmöjligheter i livet

Verksamheten består av att verkställa beslut om personlig assistans, ledsagning, avlösning, kontaktpersonuppdrag samt korttidsvistelse.
I verksamheten arbetar idag elva enhetschefer, en administratör och en verksamhetschef. Administratörens huvuduppdrag är att hantera ansökningar om sjuklönekostnader från privata aktörer inom personlig assistans men också att vara ett avlastande stöd för cheferna i löpande administrativa uppgifter.


ARBETSUPPGIFTER
Handlägga ansökningar om ekonomiskt stöd för de merkostnader som uppstått vid ordinarie assistents sjukfrånvaro enligt 9 § 2 LSS.

Kontaktperson för tidrapporteringssystemet, Intraphone, till Försäkringskassan genom att sammanställa och skicka in underlag som styrker utförd assistans (avtal, fullmakt, tidsredovisningar, räkningar, 3066-blanketter).

Informera/utbilda nya medarbetare i tidrapporteringssystemet, Intraphone.
Följa upp och kontrollera antalet timmar i avräkningsperioderna för respektive ärende.
Föra protokoll vid verksamhetens arbetsplatsträffar.
Resurs för att effektivisera verksamheten genom olika administrativa uppdrag.

Att vara ordningsam, noggrann och hålla koll på olika deadlines är en viktig egenskap i jobbet som administratör eftersom det kan förkomma varierade uppgifter som förändras över tid samtidigt som andra uppgifter är datumstyrda och löpande återkommande varje månad.

Ett nära och tätt samarbete med chefer, verksamhetschef samt ekonom förutsätter att du både är inkännande och aktivt deltagande i en dialog. Frågar upp vid behov och delger andra dina tankar och synpunkter.

Du ska kunna ta eget ansvar och vara självgående i uppdraget.
Det ingår även att omvärldsbevaka SFB/LSS då det är mycket på gång och flera undantagsfall pga. att pers.ass. är en egen verksamhet som inte liknar någon annan.

KVALIFIKATIONER
Erfarenhet av liknande arbete, administration med fokus på ekonomi. Vi ser gärna at du har en ekonomisk utbildning på gymnasienivå.
Det är ett absolut krav att du har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift och att du har goda kunskaper inom Officepaketet (O365, Word, Excel, PPT m.m)

Det är meriterande om du har kunskaper inom LSS, specifikt inom området personlig assistans
Vi ser gärna att du har erfarenhet av följande program Intraphone, Life Care, Procapita, Raindance, Time Care och Time Care Pool.

Det är också ett extra plus i kanten om du kan teckenspråk eller finska

ÖVRIGT
Dagligen får ca 1000 personer med funktionsnedsättning stöd av Skellefteå kommun, genom avdelningen Stöd och service. Avdelningen arbetar utifrån ett salutogent perspektiv med målet att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva ett bra liv i hemmet, på jobbet samt på fritiden. Det stöd vi ger anpassas för varje individ och ska öka möjligheterna till ett självständigt och meningsfullt liv. Detta sker genom en verksamhet som är tillgänglig, i ständig utveckling och av hög kvalitet inom daglig verksamhet, gruppbostäder, serviceboenden, korttidsvistelse och personlig assistans.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Kontaktpersoner på detta företaget

verksamhetschef Inger Engström
0910-73 50 00
verksamhetschef Erik Jansén
0910-73 50 00
chef verksamhetsstöd Madelene Anefur Marklund
0910-73 50 00
HR-specialist Sture Veräjä
0910-73 50 00
boendechef Lena Marklund
0910-73 50 00
verksamhetschef Ann Lindgren
0910-73 50 00
boendechef Lina Larsson
0910-73 50 00
verksamhetschef Lena Sjölin
0910-73 50 00
verksamhetschef Eva Hård
0910-73 50 00
avdelningschef Åsa Israelsson
0910-73 50 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skellefteå kommun, stöd och service
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2020
  • Ansök senast: 4 oktober 2020

Besöksadress

Stadshuset Trädgårdsgatan 6 Skellefteå
None

Postadress

Skellefteå kommun
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


14 november 2024

14 november 2024

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

14 november 2024

14 november 2024