Administratör

Arbetsbeskrivning

I Lysekils kommun arbetar ca 1300 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 000 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut. 


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning

Som anställd på Arbetslivsförvaltningen i Lysekils kommun arbetar du med kollegor i god gemenskap och ett öppet arbetsklimat med mycket engagemang.

För oss är det viktigt att det finns en balans mellan privatliv och arbetsliv och vi arbetar aktivt för en god arbetsmiljö. Förvaltningen ansvarar för bland annat arbetsmarknadsinsatser, vuxenutbildning och ekonomiskt bistånd och är inne i en spännande utvecklingsprocess.

Enheten för vägledning och stöd leds av en enhetschef och kommer framöver att ha 16 medarbetare varav tre administratörer, en 1:e socialsekreterare, sex socialsekreterare, tre arbetsmarknadskonsulenter, en studie- och yrkesvägledare, en budget- och skuldrådgivare samt en samhällsguide.

Arbetsuppgifter

Vi söker nu en administratör och servicepersonal som vill vara med i vårt team och utveckla förvaltningen och i synnerhet administrationen i en positiv och framåtriktad process. Du kommer i första hand att administrera inom vuxenutbildning och ge service gentemot elever och personal i vår helpdesk.

Som administratör är du insatt i förvaltningens olika verksamhetssystem och ansvarar för systemadministrativa arbetsuppgifter, som tex att lägga upp nya användare och ge stöd till användarna i vardagen. I tjänsten ingår arbetsuppgifter så som schemaläggning, ekonomi (inköp, leverans och fakturahantering) helpdesk och lokalservice. Du blir förvaltningens superanvändare i Proceedo ekonomisystem. Vidare ingår verksamhetsrapportering till myndigheter och andra aktörer, verksamhetsstatistik och viss verksamhetsredovisning.

Service till medarbetare och elever/deltagare/studenter är en viktig del i uppdraget.

Kvalifikationer

Vi söker ett administrativt och serviceinriktat proffs med gymnasiekompetens inom områden som arbetsgivaren finner lämpliga. Du har dokumenterad god administrativ förmåga och tidigare erfarenhet av liknande arbete. Du har goda IT-kunskaper och sätter dig snabbt in i nya administrativa system. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom vårt verksamhetsområde för ökad förståelse och kompetens kring vårt behov. Vidare är det meriterande om du har vana av att arbeta i de system som vi använder såsom Heroma, Varbi, Proceedo, olika skolsystem etc.

Du är en utåtriktad, flexibel och stödjande person. Gott bemötande och god service är A och O för dig. Du behöver ha logistiskt sinne och se hur vi får fungerande lokalanvändning och då även bistå i praktiska lokalservicefrågor. Du är noggrann och har ständigt fokus på kvalité. För att trivas i tjänsten tror vi att du är en person som gillar, och har lätt för, att lära dig nya saker.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet!

Villkor

Välkommen med din ansökan!

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


 Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?


Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.


Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetslivsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2020
  • Ansök senast: 3 december 2020

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024