OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del i vårt arbete med att ge verksamheterna på Stadsledningskansliet professionell administrativ service?
Administrativa enheten arbetar med professionellt administrativt stöd åt Stadsledningskansliet och ansvarar bland annat för Kommunstyrelsens diarium, sammanträdeshandlingar, fakturahantering, Borås Stads representationer med mer.
Administratörerna på enheten arbetar bland annat inom områdena ärendehantering, ekonomiadministration, personaladministration, diarium, sekreterarskap, telefoni och värdskap. Det arbetsområde som du huvudsakligen kommer att hantera är beredning av handlingar till Kommunstyrelsen och Kommunfullmäktige i ärendehanteringssytemet Ciceron men även andra arbetsuppgifter inom ramen för avdelningens uppdrag ingår. Att vara ersättare för Stadsledningskansliets registrator ingår i tjänsten.
För att lyckas i tjänsten som administratör ser vi att du har högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, administration eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem och registrering i diarium (Borås Stad använder idag Ciceron), har goda IT-kunskaper och hanterar Officepaketet väl.
Du är van att själv ta ansvar genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Som person har du ett gott bemötande samt är serviceinriktad, strukturerad och prestigelös. Du är flexibel och har god förmåga att se verksamheten utifrån flera olika perspektiv, tar egna initiativ och medverkar till utveckling av arbetsmetoder. Det är viktigt att kunna samarbeta med andra i kommunen och du har förståelse för att arbetet sker i en politiskt styrd organisation. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.