OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av brett administrativt arbete från offentlig verksamhet? Då kan du vara den vi söker.
Tillväxtverket arbetar för hållbar tillväxt och konkurrenskraftiga företag i alla delar av Sverige. Det gör vi genom att stärka företag och regioner. Vi erbjuder kunskap, nätverk och finansiering. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är nationell myndighet med regional närvaro på nio orter. Ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar är vår vision.
Enheten Intern Service ansvarar för det mesta kring våra lokaler som finns på nio orter. Vidare svarar enheten för konferensservice, reception och växel, posthantering, tillhandahållande av kontorsmaterial och förvaltar den Digitala arbetsplatsen.
Om tjänsten
I rollen som administratör ingår att hantera ekonomi- och personaladministrativa ärenden, ha kontroll på myndighetens fastlagda regler och policys kopplat till administrativa arbetsuppgifter. Vidare ingår ledningsstöd i form av budgetarbete, inklusive prognoser och uppföljning, verksamhetsplanering och framtagande av underlag.
Andra vanligt förekommande uppgifter kan vara administration och praktiska förberedelser kring nyanställningar och avslut av anställningar och övriga administrativa uppgifter som inkommer till enheten samt stöd i de system vi arbetar i, framförallt Office 365.
Dina främsta kontaktytor är enheterna inom avdelningen Myndighetsstöd, övriga chefer och medarbetare inom myndigheten.
Ditt tjänstgöringsställe är Östersund.
Vi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning inom relevanta områden kopplade till innehållet i tjänsten.
• Erfarenhet av admistrativt arbete inom offentlig verksamhet
• God kunskap inom Office, framförallt excel
• Minst 3 års erfarenhet av ekonomiadministration, budget/uppföljning
Följande är meriterande:
• Office 365, Teams/Sharepoint
• Agresso
• Erfarenhet av HR-administration
Som person söker vi dig som är kundorienterad och flexibel, serviceinriktad och bra på att skapa relationer. Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.
Anställningsform och sista ansökningsdag
Anställningen är en Allmän visstidsanställning under perioden 1/1 2021 till och med 2021-12-31. Sista ansökningsdag är den 10 december 2020.
Mer information och kontakt
För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta enhetschef Marlen Eriksson på telefon 08/681 91 22. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-strateg Tony Schmidt på telefon 08/681 65 62. Fackliga företrädare är Imber Råbock, Saco, tfn 08-681 91 73 och Johan Thorell, ST, tfn 08-681 66 01. Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor, tester, intervjuer samt referenstagning.
Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder. Vi har även ett publikt intranät. Välkommen att läsa mer på våra medarbetarsidor.
Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!
I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.