Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER
Huvudfokus för tjänsten kommer att vara administration inom plan- och exploateringsenheten.
I rollen som administratör svarar du på inkommande frågor samt stödjer enheten genom diarieföring, dokumentering, och kvalitetssäkring. Viss ärendehandläggning samt förvaltningsövergripande arbetsuppgifter kan komma att ingå i tjänsten.

Tjänsten är placerad på plan- och exploateringsenheten men du ingår samtidigt i ett team av administratörer på samhällsbyggnadsförvaltningen som gemensamt tar ansvar för förvaltningens administration när så behövs. I din roll ingår, förutom det administrativa stödet till enheten som är den huvudsakliga delen av tjänsten, att vara webbredaktör för vår förvaltning och driva arbetet med tillgänglighetsanpassning av webben. Till stöd för webbredaktören finns fler medarbetare inom förvaltningen.
Då vi är en liten enhet och en liten förvaltning behöver du vara beredd på att hoppa in där det behövs. Arbetet innebär många kontakter med människor inom och utanför förvaltningen.

Vi erbjuder dig ett intressant arbete i en politiskt styrd organisation. Du blir del av en liten och väl sammansvetsad enhet och får möjlighet att kombinera administratörsarbetet med att arbeta i projektform tillsammans med våra handläggare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som lägst har en gymnasieexamen med inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant.

Det är av stor vikt att du är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. I ditt arbete är du självständig, ansvarstagande och lösningsfokuserad och du bidrar till att utveckla och förbättra verksamheten.

För att klara uppdraget är det viktigt att du har god kännedom om och erfarenhet av administration i offentlig förvaltning. Det är viktigt med dokumenterad god datorvana samt önskvärt att du har kunskap och erfarenhet av att arbeta med webben.

Du ska ha förmåga att uttrycka dig korrekt och lättillgängligt i talad och skriven svenska.

Vi värderar personlig lämplighet högt. Som person är du serviceinriktad och har ett gott bemötande.

B-körkort är önskvärt

Vi tillämpar löpande intervjuer under rekryteringsprocessen.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Planchef Fredrik Engkvist
033 - 430 55 80

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bollebygds kommun, Planenheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 december 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Besöksadress

Ballebovägen 2 BOLLEBYGD
None

Postadress

Box 147
BOLLEBYGD, 51783

Liknande jobb


1 oktober 2024

30 september 2024