Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Det händer mycket positivt i Piteå. Befolkningen ökar, stadskärnan utvecklas och flera intressanta utvecklingsprojekt är på gång. Vi söker dig som vill vara med och bygga framtidens Piteå. Som medarbetare i Piteå kommun har du drygt 4000 kollegor. Kollegor som varje dag arbetar för att göra skillnad i pitebornas vardag och på ett professionellt och trevligt sätt levererar den service de har rätt till. Vi erbjuder dig en trygg anställning med schyssta villkor och förmåner. Vi hoppas att du vill bli en i gänget på Piteå kommun!

Förvaltningen Samhällsbyggnad arbetar för ett attraktivt och hållbart samhälle för invånare, besökare och näringsliv. Vi har cirka 250 medarbetare inom samhällsplanering och kompetensförsörjning och den här tjänsten är placerad vid den administrativa enheten. Arbetsplatsen är mitt i Piteå centrum i förvaltningens nya aktivitetsbaserade lokal, Stadsporten.

Den administrativa enheten tillhandahåller administrativ specialistkompetens som stöd till förvaltningens verksamheter. Enheten ansvarar för att genomföra och effektivisera nedanstående områden inom förvaltningen: Administration - Nämndadministration - Webbhantering - Arkivfrågor - Driftsansvar Stadsporten - IT-stöd - Informationshantering - Inköpssamordning - Personalredogörning - Registratur – Ekonomihandläggning. Enheten leds av administrativ chef.

Arbetsuppgifter                                    
Som administratör på Samhällsbyggnad arbetar du med internt stöd till verksamhetsområden Bygg, Plan samt Miljö och Hälsoskydd. I tjänsten ingår ärendehantering, systemadministration, digitalt utvecklingsarbete, arkiv och posthantering, fakturering mm. Verksamhetssystem ByggR och Ecos.

Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning med inriktning mot administration. Du har tidigare gedigen erfarenhet av kvalificerande administrativa arbetsuppgifter gärna från kommunal, offentlig verksamhet. Vi söker dig med god förmåga att prioritera då tempot stundvis är högt. Du ska ha lätt för att samarbeta, skapa goda arbetsrelationer.
Som administratör är du serviceinriktad och har ett professionellt förhållningsätt. Du har kunskaper i Office 365. Du har en mycket hög digital kompetens med lång erfarenhet.
Som person är du självgående, kreativ och lösningsorienterad. Du har både lätt att samarbeta och att sätta dig in i och förstå verksamheten. Rollen kräver många kontakter, vilket ställer krav på att du är kommunikativ, både i tal och skrift.

Övrigt
Tjänsten är tillsvidare och omfattningen heltid.
Tillträde snarast

Välkommen med din ansökan senast 2021-02-14

Vi undanber oss kontakt från rekryteringsflretag och annonsörer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Piteå Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2021
  • Ansök senast: 14 februari 2021

Liknande jobb


28 september 2024

27 september 2024

Administratör

27 september 2024

Klinikadministratör, Akutkliniken, Umeå

27 september 2024