OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.
Dnr 2021/007856
Vill du arbeta med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig! Vi söker en administratör till Sundsvall alternativt Umeå som, tillsammans med kunniga och engagerade medarbetare, ska arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Region Nord, som både Sundsvalls- och Umeåkontoret tillhör, svarar för tillsyn enligt arbetsmiljölagstiftningen och arbetstidslagen inom vårt geografiska område som omfattar Västernorrlands, Jämtlands, Västerbottens och Norrbottens län. Regionkontoret är beläget i Umeå med filialkontor i Sundsvall och Luleå.
Ditt nya arbete
I rollen som administratör stödjer du olika delar inom avdelningen för inspektion. I arbetet som administratör på avdelningen för inspektion, region nord, ingår det bland annat att:
• bidra till den administrativa utvecklingen inom avdelningen
• vara strategiskt och operativt administrativt chefsstöd
• beställa varor och tjänster till myndigheten
• arbeta med ärende- och dokumenthantering t.ex. expediering och diarieföring av handlingar, bevakning av delgivning av beslut
• vara administrativ handläggare i sanktionsavgiftsärenden
• göra enklare kontorsgöromål.
Arbetsuppgifterna i rollen som administratör är av skiftande karaktär, varav vissa av uppgifterna är mer och andra mindre kvalificerade. Du har många interna och externa kontakter, vilket innebär att du är ett ansikte utåt för regionen, avdelningen och myndigheten.
Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har:
• utbildning motsvarande tre års studier på gymnasienivå (även Komvux)
• minst tre års erfarenhet av administrativa uppgifter i offentlig förvaltning de senaste 10 åren
• goda kunskaper om ärende- och dokumenthantering
• goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta i olika verksamhetssystem för personal- och ekonomiadministration samt Officepaketet
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
För att lyckas i uppdraget behöver du vara strukturerad, noggrann, service- och lösningsorienterad, ha god förmåga att prioritera och hantera flera parallella processer. Du är initiativrik och förändringsbenägen, självständigt ser vad som behöver göras och agerar därefter.
Du är även en person som ser vikten av att kommunicera och bidra till den sociala gemenskapen på arbetsplatsen. Du är prestigelös och attraheras av blandningen av arbetsuppgifter varav vissa är av mer och andra av mindre kvalificerad karaktär.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Det är meriterande om du har :
• erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från statlig myndighet de senaste 10 åren
• erfarenhet av digitala arbetssätt så som t.ex. Primula, Stratsys, Public, Agresso
Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är placeringsort är Sundsvall alternativt Umeå. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning på 6 månader. Välkommen med din ansökan senast den 26 februari 2021 . Vi tar endast emot ansökningar via detta system.
Ansök genom att klicka på länken längst ner i annonsen. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida av.se/arbeta hos oss.
Om du har frågor
Frågor om anställningen besvaras av regionchef Fredrik Hedlund.
Fackliga kontaktpersoner är: Anette Molander (ST), Linda Zackrisson (SACO) och Jenny Bengtsson (SEKO). Samtliga nås via telefonväxeln 010-730 90 00.
Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare .
Om avdelningen för inspektion
Inspektionsavdelningens huvudsakliga uppgift är att svara för tillsyn över arbetsmiljö- och arbetstidslagstiftningen och de föreskrifter som finns till lagstiftningen.
Här ingår bland annat att:
• genomföra inspektioner, olycksfallsutredningar och informationsinsatser samt ställa de krav som behövs för att följa regelverket
• fatta beslut om föreläggande eller förbud
• begära utdömande av vite eller påförande av sanktionsavgift
• samverka med andra myndigheter. Inspektionsavdelningen består av fem regioner: region nord, region mitt, region öst, region väst och region syd och en avdelningsstab.
Om Arbetsmiljöverket Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö- och arbetstider följs av företag och organisationer. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag ca 650 medarbetare fördelade på totalt 11 orter i Sverige. Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.
Som medarbetare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till helheten genom att visa engagemang och hänsyn i samarbetet med andra. Du agerar efter våra värdeord trovärdig, kommunikativ och offensiv samt du har ett likabehandlingsperspektiv i din vardag. Tillsammans ska vi lyckas nå våra verksamhetsmål, bidra till en hälsosam arbetsmiljö och verka för en lärande arbetsplats.
Kontaktpersoner på detta företaget
Elisabeth Åkerlund
0107309956, 070-216 91 50
personalenheten
Annika Schmidt
+46 0107309141
Fredrik Hedlund
010-730 91 60