OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du noggrann, strukturerad och serviceminded?
Är du intresserad av att arbeta på ett av regionens snabbast växande företag?
Vi letar efter en driven Administratör som motiveras av att ta ansvar och stötta våra Rådgivare i deras dagliga arbete. Vi värdesätter långsiktiga relationer och medarbetare som brinner för att leverera högsta möjliga service till våra företagskunder.
I din roll som Administratör kommer du löpande ha daglig kontakt med våra Rådgivare, kunder och leverantörer.
Vi söker primärt en person som kommer att arbeta som ett löpande stöd till våra Rådgivare inom försäkringsdistribution. I arbetet ingår det att hjälpa våra Rådgivare med att förbereda, handlägga och följa upp våra kunders försäkringsärenden. Du blir en viktig länk mellan rådgivarna, försäkringsbolagen och kunderna. Arbetet är väldigt självständigt och även varierande.
I rollen som Administratör ingår även enklare ekonomiärenden såsom fakturering, bokföring samt hantering av inkommande fakturor.
Tidigare erfarenhet inom försäkringsadministration och/eller en roll som ekonomiassistent är meriterande.
Arbetsuppgifter
· Löpande kontakt med kunder, leverantörer och Adviseras Rådgivare
· Förbereda och handlägga försäkringsärenden
· Fakturering
Du kommer ingå i Adviseras Försäkringsteam men samtidigt även agera stöd till vår Ekonomiavdelning. Då arbetsuppgifterna är varierande samt att du kommer ha ett stort eget ansvar som stöd till Rådgivaren kommer arbetet kräva att du har en väldigt stor förmåga att arbeta självständigt.
För att hantera det dagliga arbetet krävs det att du är lösningsorienterad och att du samtidigt presterar och trivs att arbeta i ett högt arbetstempo.
Advisera är en utmanande företagspartner som förmedlar branschens mest attraktiva portföljer inom finansiella tjänster, telefoni och företagsförsäkringar där vi samarbetar med marknadens ledande leverantörer.
Vi söker dig som
Har minst gymnasieutbildning
Har erfarenhet av administrativt arbete
Dokumenterad erfarenhet från försäkringsbranschen
Vi sitter i öppet landskap och när du börjar hos oss erbjuder vi inte bara utbildning och kontinuerlig coaching. Hos oss har vi dessutom härlig stämning bland kollegorna, gemensamma frukostar och afterwork samt årliga konferenser. Trivsel är nyckelordet för framgång där tävlingar och teamaktiviteter tillhör vardagen.
Du jobbar 40 timmar per vecka och dina arbetsdagar är dagtid, måndag - fredag.
Urval och tillsättning sker löpande.
Placering: Malmö
Tillträde: Snarast, efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2021-03-12
Kontaktperson: Daniel Bogojovski, 040 – 631 23 22
Ansökan skickas till: jobb@advisera.se (märk din ansökan med ”Administratör”)
Vi har redan tagit beslut om annonsering samt rekryteringsprocess för denna tjänst och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med försäljare av annonsplatser och rekryteringsfirmor.
______________________________________________________________________________
OM ADVISERA
Advisera grundades 2016 av tidigare medarbetare i ledande positioner inom bank- och försäkringsbranschen. På kort tid har Advisera vuxit till 25 medarbetare och har kontor i Malmö och Göteborg. Målsättningen och visionen för verksamheten är att ta en position som en ledande aktör och förmedlare av företagsförsäkringar, finansiella produkter och IT & Telekomtjänster. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen.
Vår framgångsrika arbetsmodell, som kännetecknas av Adviserametoden har skapat en unik försäljningskultur i bolaget som tillsammans det entreprenöriella drivet sätter tydliga strategier och mål för fortsatt tillväxt.
Hos Advisera får du snabbt ett stort eget ansvar och med din handlingskraft och initiativförmåga har du möjlighet utvecklas och förverkliga dina idéer. Vår kreativa och stimulerande arbetsmiljö får våra medarbetare att växa, och vi söker ständigt efter drivna och kompetenta medarbetare.
Söker du nya utmaningar?
Hör av dig till en av regionens snabbast växande aktörer!