OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En av våra medarbetare går snart i pension och vi söker nu hennes ersättare. Vill du vara en del i vårt team och delta i vårt arbete med att ge verksamheterna på Stadsledningskansliet professionellt administrativt stöd? Välkommen med din ansökan!
Administratörerna på Administrativa enheten arbetar bland annat inom områdena ärendehantering, ekonomiadministration, e-handel, personaladministration, diarium, sekreterarskap, telefoni och värdskap.
I denna tjänst som administratör på Administrativa enheten arbetar du främst inom områdena ärendehantering samt sekreterarskap. Du kommer bland annat att bistå Kommunsekreteraren med protokollskrivning, hålla deltagarlistor/voteringssystem uppdaterade samt förberedelser/efterarbete kring sammanträden för Kommunstyrelsen samt Kommunfullmäktige. Även andra arbetsuppgifter inom ramen för avdelningens uppdrag ingår.
För att lyckas i tjänsten som administratör ser vi att du har högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, administration eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, har goda IT-kunskaper och hanterar Officepaketet väl.
Tidigare erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem och registrering i diarium (Borås Stad använder idag Ciceron) är meriterande.
Du är van att själv ta ansvar genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Som person har du ett gott bemötande samt är serviceinriktad, strukturerad och prestigelös. Du är flexibel och har god förmåga att se verksamheten utifrån flera olika perspektiv, tar egna initiativ och medverkar till utveckling av arbetsmetoder. Det är viktigt att kunna samarbeta med andra och du har förståelse för att arbetet sker i en politiskt styrd organisation. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med din ansökan.