OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Vi hjälper tusentals arbetssökande varje år att hitta ett arbete och lika många arbetsgivare att få den kompetens de behöver. Vi har inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare och lärande myndighet. Nu söker vi dig, som tillsammans med våra 12 500 kreativa och professionella medarbetare, vill vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad.
Du får jobba i en miljö där ledningen tydligt pekar ut riktningen och med medarbetare som vill och vara med och diskutera och påverka. Vi strävar efter en öppen myndighetskultur med chefer som får medarbetarna, som har den största samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken, att trivas och må bra.
Arbetsförmedlingens mål är att vara navet på arbetsmarknaden. Vi är inte där än, men det är det vi strävar mot. Är du rätt person att hjälpa oss att nå dit?
Arbetsförmedlingen Bollnäs-Ovanåker har idag 43 medarbetare. Vi söker nu en Administratör med placering i Bollnäs.
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.
Arbetsuppgifter
Administratören har ansvar för att dokumenthantering och ekonomiadministration genomförs på ett korrekt sätt, att meddela ansvarig handläggare eller chef när brister i beslut och underlag uppmärksammas samt initiera kompetensutveckling för att alltid ha uppdaterade kunskaper inom sitt område. I rollen ingår även att vara sekreterare vid möten, beställning av varor/tjänster samt enklare vaktmästarsysslor. Rollen kan komma att förändras i framtiden.
Dokumenthantering: Diarieföring, arkivering, gallring, insortering, scanning.
Ekonomiadministration: Leveranskontroll, fakturahantering.
Informera/utbilda personal: Kompetensöverföring till andra medarbetare vid behov.
Kvalifikationskrav
• Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning. Alternativt att du innehar en anställning som administratör inom myndigheten.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet där arbetet till största del bestått av liknande administrativa arbetsuppgifter.
• Kunskaper om dokumenthantering.
• Goda kunskaper i ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll.
• Utbildning eller erfarenhet i registrering.
• Mycket goda kunskaper i MS Office.
• Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig i tal och skrift.
• God läsförståelse i engelska.
Meriterande
• Arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig sektor.
• Kunskaper i förvaltningsrätt.
• B-körkort.
Du förväntas vara serviceinriktad och ha god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, noggrann, ansvarsfull och har en förmåga att arbeta självständigt. Hög integritet är ett krav. Du är förändringsbenägen samt har ett starkt intresse för administrativt arbete.
Övrigt
Anställningen är tillsvidareanställning på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Preliminärt tillträde: 2015-09-01. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse.
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.
Ansökan
Välkommen med din ansökan, inkommen senast 2015-04-10. Märk den med diaienummer Af-2015/152125. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt.
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740