OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Överförmyndarförvaltningen
På Överförmyndarförvaltningen får du möjlighet att jobba på en arbetsplats som kan göra skillnad för personer som inte kan ta hand om sig själva. Du kommer att vara en viktig funktion för att arbetsplatsen ska kunna uppnå sina mål som är att vår målgrupp ska få uppleva trygghet, frihet och tillgänglighet.
Överförmyndarförvaltningen är en tillsynsmyndighet som handlägger ärenden om godmanskap, förvaltarskap och förmyndarskap. I uppdraget ingår att rekrytera nya gode män och förvaltare och att granska hur förmyndare, gode män och förvaltare sköter sina uppdrag. Genom tillsynen säkerställer vi att den målgrupp vi arbetar mot inte missgynnas ekonomiskt eller rättsligt.
Förvaltningen arbetar på uppdrag av överförmyndarnämnden Uppsala som är en gemensam överförmyndare för de åtta kommunerna i Uppsala län (Enköping, Heby, Håbo, Knivsta, Tierp, Uppsala, Älvkarleby och Östhammar). Nämnden har Uppsala kommun som värdkommun med kontor på Fyrisborgsgatan 1.
Förvaltningen har 26 medarbetare som rapporterar till förvaltningsdirektören. På förvaltningen arbetar handläggare, administrativ personal, samordnare och direktören. Den vanligaste utbildningsbakgrunden på förvaltningen är jurist men det finns även andra professioner representerade exempelvis ekonomer och beteendevetare.
Läs om verksamheten (http://www.uppsala.se/overformyndare)
Ditt uppdrag
I denna tjänst ingår att under en begränsad period arbeta med gallring av akter för slutarkivering och utskick av redovisningshandlingar inför en kommande flytt av arkivet. Du kommer därför att huvudsakligen få arbeta med olika processer inom arkiv och akthantering. Vid behov kan du också få arbeta med diarieföring av inkommande handlingar och e-post. I dagsläget är vi i huvudsak pappersbaserade vilket innebär mycket kopiering.
Du kommer att ha regelbundna avstämningar med din närmaste chef. Arbetsplatsen har också informationstillfällen och APT varje månad.
Din bakgrund
För att söka denna tjänst ska du ha eftergymnasial utbildning med relevant inriktning för tjänsten och erfarenhet från myndighet, arbete i arkiv. Du behöver också ha
datorvana, kunskap i Office-paketet och flytande svenska i tal och skrift.
Du är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar och du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Vidare har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är också bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Susanna Sandström, förvaltningsdirektör, 018-727 24 65
Facklig företrädare:
Akavia, Stig Gunnarsson, 018-727 24 62
Vision, Anna Modin, 018-727 21 16
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 11 80.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till överförmyndarförvaltningen. Hos oss jobbar du på en kommunal myndighet som rekryterar och ansvarar för att granska förmyndare, gode män och förvaltare. Vår granskning ska säkerställa att de barn och vuxna som inte kan ta hand om sig, inte missgynnas ekonomiskt eller rättsligt.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43