OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av brett administrativt arbete från offentlig verksamhet?
Då kan du vara den vi söker.
Vi på Tillväxtverket arbetar för hållbar tillväxt och konkurrenskraftiga företag i alla delar av Sverige. Det gör vi genom att stärka företag och regioner. Vi erbjuder kunskap, nätverk och finansiering. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är nationell myndighet med regional närvaro på nio orter. Ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar är vår vision. Dina främsta kontaktytor är kollegorna på enheten, övriga enheter inom avdelningen Myndighetsstöd, chefer och medarbetare inom delar av myndigheten som du ansvarar för.
Om tjänsten
I rollen som administratör kommer du att arbeta med att bistå chefer och medarbetare i den dagliga verksamheten.
I arbetsuppgifter ingår hantera ekonomi- och personaladministrativa ärenden, ha kontroll på myndighetens fastlagda regler och policys kopplat till administrativa arbetsuppgifter. Andra förkommande arbetsuppgifter är diarieföring, hantera kalendrar och bokningar. Vara ett stöd för medarbetare i de system vi arbeta i, framför allt Office365 och hantera de olika administrativa uppgifterna som inkommer till enheten. Delta i enhetens arbete med att utveckla administrativa rutiner och processer.
Ditt tjänstgöringsställe är Östersund.
Vi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning inom relevanta områden kopplade till innehållet i tjänsten
• Erfarenhet av administrativt arbete från statlig myndighet eller annan offentlig förvaltning
• Goda kunskap inom Office365
• Minst 3 års erfarenhet av ekonomi- och HR administration.
• Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka dig väl i tal och skrift
Följande är meriterande:
• Goda kunskaper i SharePoint/Teams
• Erfarenhet av Primula
• Erfarenhet av diarieföring
Som person söker vi dig som är kundorienterad och flexibel, serviceinriktad och bra på att skapa relationer. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.
Anställningsform och sista ansökningsdag
Anställningen är en visstidsanställning. Sista ansökningsdag är den 3:e maj 2021.
Mer information och kontakt
För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta Enhetschef Marlen Eriksson 08-681 91 22. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-strateg Åsa Söderberg 08-681 96 84. Fackliga företrädare är Imber Råbock, Saco, tfn 08-681 91 73 och Johan Thorell, ST, tfn 08-681 66 01. Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor, tester, intervjuer samt referenstagning.
Vi sitter centralt i Östersund i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter). Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder. Vi har även ett publikt intranät. Välkommen att läsa mer på våra medarbetarsidor.
Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.
Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!
I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.