OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen.
Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor.
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen där "vi är ett starkare ord än jag". Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Administratör Familjehemsenheten Hisingen (75% med chans till utökning)
Familjehemsenheten Hisingen har sin organisatoriska tillhörighet inom Resursenheten Socialförvaltningen Hisingen. Vi arbetar på uppdrag av tre socialkontor samt Funktionshinder. Vi erbjuder dig ett omväxlande och meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt.
På Hisingens familjehemsenhet arbetar idag 28 personer. En enhetschef (ska bli två under 2021), tre 1.e socialsekreterare, 21 familjehem- och kontaktsekreterare samt tre administratörer.
Enhetens uppdrag är att bistå socialförvaltningen på Hisingen med familjehem, kontaktfamiljer stödfamiljer och kontaktpersoner LSS.
Vi erbjuder ett självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter samtidigt som vårt arbete bygger på samarbete mellan administratörer, familjehemssekreterare och uppdragstagare där du kommer att fungera som ett viktigt stöd för dessa.
En väsentlig del av administratörernas arbetsuppgifter är att arbeta med verksamhetsstödet i Treserva som bland annat innebär att ansvara för utbetalningar av ersättningar till våra uppdragstagare.
Du kommer även att hantera debiteringsunderlag och fakturor samt visst arkivarbete.
Chefstöd i Personec kommer att ligga i din tjänst.
Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du behöver kunna strukturera ditt eget arbete. Du är en serviceinriktad personen som trivs med en variation av arbetsuppgifter.
Självkännedom, humor och ett gott humör är också egenskaper vi värderar högt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Hoppas att just Du vill bli vår nya kollega
Tillträde enl. överenskommelse.
KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer - Meriterande
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och administrativ påbyggnadsutbildning. Det är ett krav att du tidigare arbetat inom administration med olika IT-stöd och att du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift.
Meriterande är om du arbetat i våra IT system så som Treserva, Agresso, Proceedo, Personec samt Office paketet, mestadels Excel.