Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Vill du leverera god service till medborgare, offentlig förvaltning och medarbetare på DIGG? Har du erfarenhet av administrativt arbete? Då kanske det här jobbet som administratör passar dig!

Nu växlar vi upp och förstärker vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare. DIGG är en ung myndighet med ett stort och viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan?

Om jobbet
Nu söker vi administratörer till teamet HR och Kundtjänst läs mer om DIGG här. 

Som administratör blir du en viktig kugge i att få helheten på DIGG att fungera väl. Du kommer arbeta med myndighetsgemensamma delar och stötta verksamheten inom olika uppdrag. Det är alltså ett brett och varierande uppdrag. Det kan handla om rådgivning kring var information hittas, enklare vägledning i våra olika digitala tjänster eller att stötta projekt med viss administration. Din roll riktar sig både internt och till privatpersoner och företag samt till myndigheter, kommuner och regioner. 

Som administratör hos oss kommer du främst att:


• Ge support via telefon och mail.
• Vara administrativ hjälp i olika uppdrag, till exempel mailutskick, skicka ut mötesinbjudningar och föra mötesanteckningar.
• Bemanna vår reception samt hantera administration kring besök, event och lokaler.
• Arbeta med enklare handläggning inom några verksamhetsområden.

Om dig
Hos oss går laget före jaget. Det betyder att du samarbetar bra med andra genom att du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och tar ansvar för att förstå och agera i enlighet med DIGG:s roll och uppdrag på en övergripande nivå. Du har lätt för att sätta dig in och växla mellan olika perspektiv och kan ställa om när förutsättningarna förändras. Genom din prestigelöshet tar du ansvar och gör det som behöver göras. Du arbetar aktivt mot mål, fokuserar och levererar resultat i prioriteringar, planering och i dina handlingar.

I det här jobbet är det av högsta vikt att du är serviceinriktad. För oss betyder det att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande med ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och hitta lösningar. Du behöver vara självgående och strukturera ditt arbete och driva dina processer framåt.

Du har erfarenhet av arbete med administration samt kundtjänst eller annan support, till exempel med kundrelationer via mail och telefon. Du har också erfarenhet av mötesadministration, såsom att boka större externa möten och att skriva minnesanteckningar. Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomisk administration samt har arbetat inom offentlig förvaltning. 

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Du kan hantera hela Officepaketet, men har mycket goda kunskaper inom Word, Excel och PowerPoint. Det innebär att du kan producera skriftligt material på den nivå uppgiften kräver. Du uttrycker dig på ett pedagogiskt sätt så att mottagaren ska förstå och att den röda tråden bibehålls. Du behöver också kunna presentera både muntlig och skriftlig information på möten eller andra forum såväl intern som externt. Det är meriterande om du har goda kunskaper i ett tredje språk, som vi bedömer som relevant, även det i tal och skrift. Du är även digitalt nyfiken och har god kunskap om digitala verktyg. Du tar dig med lätthet an nya digitala verktyg. Det är meriterande om du har kunskap om verktyg som används vid digitala möten som till exempel Skype eller communities.

Du har en eftergymnasial utbildning, till exempel YH-utbildning inom administration och försäkringsadministration eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som relevant.

Om DIGG och vad vi erbjuder
DIGG är ung myndighet med ett stort uppdrag. Vi formar fortfarande vår verksamhet, vår kultur och våra arbetssätt. Vi sitter i moderna aktivitetsbaserade lokaler i centrala Sundsvall och erbjuder nu dig möjligheten att få vara med att utveckla vår verksamhet och skapa nytta med oss på DIGG!

Vi erbjuder en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning. 
Placeringsort är Sundsvall, vilket innebär att den vi anställer förväntas vara på plats i Sundsvall dagligen.
Resor kan förekomma, men det är väldigt sällan.

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför med cv-lös rekrytering. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 23 maj 2021.

Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta leveransledare Catrin Åsén, 010-484 73 30. Facklig kontaktperson är Åsa Fridholm, ST, hon nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024