Administratör

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Grästorp, vackert beläget söder om Vänern och mitt i Västra Götaland. Här bor ca 5 700 invånare och vi är ca 500 medledare som arbetar i Grästorps kommun. Vi har gjort tydliga val där vi väljer att välkomna förändring och ta tillvara på möjligheterna i tron på en ljus framtid. Med fem noga utvalda principer utgörs vårt DNA som vi lever varje dag för att framtidssäkra vår välfärd. Vi tänker helhet, innovation, digitalisering, värdskap och medledarskap i allt vi gör – Grästorp 5.0.




Arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du primärt arbeta med administration kopplat till miljö- och byggnämnden.

Samtidigt ser du fördelar med att befinna dig i en liten kommun med goda samverkansmöjligheter internt. Du blir ett viktigt stöd till organisationen och dess medledare och kommer ha en central roll i att utveckla och utföra den administrativa ärendehanteringen på förvaltningen.

Du arbetar nära övriga personal och har en stödjande administrativ funktion till handläggningen av ärenden enligt plan- och bygglagen, miljöbalken, livsmedelslagen m.m. Du kommer att ha kontakt med allmänheten och med övriga enheter inom kommunen, med myndigheter och verksamhetsutövare. Du arbetar med löpande arbetsuppgifter såsom hantering av post, stötta kansliet/receptionen vid semester/frånvaro, registrering av handlingar samt arkivering. 

Din roll som administratör är betydande för att upprätthålla en rättssäker ärendehantering och en god service mot kommuninvånare, företag och tjänstemän. I uppdraget kan det också förekomma att tillfälligt stötta våra samverkanskommuner. 

Kvalifikationer
Du är en person med stor kommunikationsförmåga, som drivs av utmaningar. Ditt fokus på service, effektivitet och kvalitet märks tydligt i din förmåga att ta saker "A-Ö". Som person är du ansvarstagande och noggrann samt har förmåga att skapa struktur, planera och prioritera. Genom Grästorp 5.0 agerar du proaktivt och effektfullt för att driva och utveckla både små som stora processer. Om du saknar svar är du en person som agerar.   

Din goda inställning, energi och värdskap märks tydligt av i arbetet du utför - Stor vikt läggs i rekryteringen vid dina personliga egenskaper och kompetenser. 

Du har högskoleutbildning inom administration, offentlig förvaltning, miljö- eller byggområdet eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av administrativt arbete, gärna inom en politiskt styrd organisation eller myndighet. Det är även meriterande att tidigare ha arbetat med miljö- eller byggfrågor.

Information
Vi har semester under ansökningstiden och kommer att svara på mail sporadiskt. Om du har frågor angående tjänsten vänder du dig till rekryterande chef, Anders Ohlsson och angående rekryteringsprocessen till HR-specialist, Emma Gran. Efter ansökningstiden gått ut kommer vi göra urval och intervjuer planeras ske under vecka 32-33. 

Kontaktuppgifter: 
Anders Ohlsson, anders.ohlsson@edu.grastorp.se
Emma Gran, emma.gran@grastorp.se

Välkommen med din ansökan och trevlig sommar!

Övrigt
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Allmän verksamhet, Kanslienheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2021
  • Ansök senast: 1 augusti 2021

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024