OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Bergs kommun.
Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Fjällvärlden är attraktiv för många, tillsammans med närheten till både Storsjön och Östersund.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Vi söker tre medarbetare till vår verksamhet i Berg och Härjedalens kommuner. Vi letar efter dig som vill arbeta proffsigt med serviceinriktad och förtroendeingivande myndighetsutövning och värdskap!
Arbetsuppgifter
Kommunerna Berg och Härjedalen har en gemensam miljö- och byggavdelning och miljö- och byggnämnd. Sammanlagt är vi drygt 60 medarbetare som arbetar med frågor inom miljö, livs, alkohol, bygg, plan och GIS/mät. Av dessa arbetar i dagsläget sju som administratörer. Vi har ett tillfällig behov av fler administratörer under ett år.
Du kommer att arbeta med att följa upp äldre ärenden inom miljö och bygg. En stor del av arbetet sker genom externa kontakter, främst via telefon och mejl. Arbetet kommer diarieföras i våra system och arkiveras i kommunernas fysiska arkiv. Kontoret använder ärendehanteringsprogrammen Ecos, ByggR, Vision.
Våra kontor finns på orterna Funäsdalen, Hede, Vemdalen, Sveg, Hackås och Svenstavik. Du kommer ha möjlighet att påverka vilket av dessa som blir din stationering. Då kontoren ligger relativt långt från varandra utförs stora delar av arbetet via Teams och andra kommunikationsverktyg.
Kvalifikationer
Fullgjord gymnasieutbildning är ett krav. Högskoleutbildning inom arkiv eller förvaltningsjuridik är meriterande liksom erfarenhet från arbete inom service och värdskap. Erfarenhet inom administrativt arbete, ärendehantering och arkivfrågor på myndighetsnivå är också välkommet. Vi ser även att du har god vana av arbete med dator- och andra IT-verktyg, samt har lätt för att kommunicera och skriva korrekt och begripligt.
Både Berg och Härjedalen är samiska förvaltningskommuner och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap i sydsamiskt språk och kultur.
Personliga egenskaper
Du behöver ha ett bra ordningssinne och vara strukturerad för detta arbete. Arbetet innebär både hantering av många slags dokument och system men även mycket kontakt med andra människor. I och med detta så behöver du ha hög kommunikativ förmåga samt god förmåga att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet, utifrån dessa egenskaper.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en inspirerande miljö där du kommer att arbeta nära kollegor, verksamhetsutövare samt politiker i en expansiv fjällmiljö.
Tillträde enligt överenskommelse. Urval och kallelse till intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden.
Varmt välkommen med din ansökan till oss på Miljö- och byggavdelningen i Berg och Härjedalen!
Kontaktinformation
Cilla Gauffin, Chef Miljö- och byggnadsavdelningen, 0687-165 10, cilla.gauffin@berg.se
Annika Nilsson, Adminstratör, (+46) 0687-165 06, annika.nilsson@berg.se
Fackliga kontaktpersoner, Kommunväxeln, (+46) 0687-161 00
Eli Larsdotter-Brynhildsvoll, Biträdande miljö- och byggchef, (+46) 0687-165 51, eli.larsdotter@berg.se
Arbetsplats
Vallmovägen 6 C
845 21 Svenstavik
Kontaktpersoner på detta företaget
MoB-chef Cilla Gauffin
0687-16100
Assistent Anna Andersson
0687-16171
Administratör Agneta Sivertsson
0687 161 00
Rektor Olof Vahlström
068716100
Verksamhetsadministratör Anne-Christine Andersson
068716261
Myrviken Rektor Lena Hadarsson
0687 161 00
Svenstavik rektor Cecilia Medalen
068716100
Integrationschef Maria Östlund
068716100
växeln Växeln -
068716100
Administratör Anja Vorne
068716148