OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
Räddningstjänsten i Trelleborg kännetecknas av hög kompetens, gott samarbete, lojalitet och nöjda medarbetare.
Vi är kända för vår goda laganda och positiva arbetsmiljö. Tillsammans med våra deltidsstationer i Vellinge kommun och Skurups kommun, har vi drygt 90 000 kommuninvånare inom vårt arbetsområde. Detta innebär bland annat en gemensam administration och ledningsorganisation som sköts från Trelleborg.
Vi är ett ungt och ambitiöst team som utvecklas tillsammans och drar nytta av varandras kunskaper i arbetet med att skapa en tryggare vardag för våra medborgare. Vi söker nu en administratör till Räddningstjänsten i Trelleborg.
Arbetsuppgifter
Hos oss på räddningstjänsten kommer du i rollen som administratör bland annat att arbeta med diariehantering, e-post hantering för förvaltningen, posthantering, avtal, beställning av kontorsmaterial, resebokningar, hantering av kontantkassa, utbildningsbokningar, intranät, webbpublicering, hjälpa till med mötesbokningar, ansvara för dokumentation vid möten, utbildningar/övningar och andra sammankomster.
Ansvar för sotning och brandskyddskontroll ligger på förvaltningen, och här kommer du ha en sammanhållande roll eftersom arbetet är utlagt på entreprenad. Du kommer att registrera omval och hantera frågor som rör verksamheten.
Du kommer även att arbeta med ekonomi med bland annat fakturering och uppföljning av drift- och investeringsbudget.
En stor del av arbetsuppgifterna innebär både interna och externa kontakter där du representerar förvaltningen, vilket ställer höga krav på dig som person i bemötandet med andra.
Vår verksamhet kan komma att ändras varför det skulle kunna innebära att vissa arbetsuppgifter tillkommer eller förändras, därför ser vi det som en självklarhet att du är flexibel.
Kvalifikationer
Det är önskvärt att du har treårig gymnasieutbildning. Du har erfarenhet av administrativt arbete, gärna med liknande arbetsuppgifter från kansli inom offentlig förvaltning. Du har god IT-kompetens, administrativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Stabilitet, flexibilitet, stresstålighet, ett pedagogiskt förhållningssätt och god samarbetsförmåga värderas högt. Vi är en liten förvaltning så du måste trivas med att arbeta i team samtidigt som du är självständig i ditt egna arbete. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Sista ansökningsdag
2015-05-10 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kent Naterman Förvaltningschef
0410-73 33 35
Anita Bosevska
0410-73 33 36
Malin Ekblad, Säkerhetschef
0708-81 73 55
Christer Lindell, platschef,
E:post christer.lindell@trelleborg.se
Malin Ekblad, säkerhetschef
0410-73 33 55