OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stockholms kyrkogårdsförvaltning är huvudman för begravningsverksamheten i Stockholm. Kyrkogårdsförvaltningen bedriver begravnings- och serviceverksamhet med högt ställda etiska krav och ansvarar för 11 begravningsplatser, 13 kapell och 2 krematorier med stora kulturhistoriska värden.
.
Administratör till kyrkogårdsförvaltningen, enheten för Begravnings- och Skötseladministration
Tjänsten är tillsvidare, 100% och avser en pensionsavgång.
Kyrkogårdsförvaltningen
Kyrkogårdsförvaltningen bedriver begravnings- och serviceverksamhet i Stockholm med högt ställda etiska krav och verksamheten kretsar kring Stockholms stads 11 kyrkogårdar, 13 kapell och 2 krematorier. Vi är idag 15 st i enheten (ca 100 anställda totalt) och kontoret är beläget på Hallvägen, Slakthusområdet, Globen.
Arbetsplatsbeskrivning
Begravning och skötseladministrationen ansvarar i huvudsak för begravningsfrågor, bokningar av begravningsceremonier i kapell, bokningar av gravsättningar på kyrkogårdar och begravningsplatser, avtal och överenskommelser kring gravrättsinnehav och skötsel av gravplatser, olika begravningsskick och gravsättningsformer.
I det dagliga arbetet har du kontakt med privatpersoner, begravningsbyråer, företagare och andra myndigheter liksom samarbetar och är i dialog med andra enheter inom förvaltningen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasiekompetens eller motsvarande och har vana av att arbeta i ärendebaserat system.
Du har erfarenhet av att arbeta administrativt och är van vid att använda dator och telefon i arbetet.
För att fungera och trivas bra i rollen behöver du ha en utpräglad samarbetsförmåga och servicekänsla, vilket innebär att du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och leverera.
Som person är du trygg i dig själv och ser positivt på att växla och prioritera arbetsuppgifter.
Du arbetar lika gärna självständigt som i grupp.
Du är självgående och strukturerad i ditt arbetssätt, du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har förmåga att hantera olika arbetsuppgifter parallellt. Det är meriterande om du har kunskap om lagar och förordningar som rör hantering av allmänna handlingar. Du behärskar det svenska språket i tal och skrift och har du andra språkkunskaper ser vi det som en merit. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Provanställning 6 månader tillämpas.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
För mer information om tjänsten;
Elisabeth Tollsten, Enhetschef Tel: 08 50830107
Göran Höglund, Avdelningschef Tel: 08 50830124
Facklig representant;
Görel Norlén, Vision, Tel: 08-50830163
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.